عضو شورای شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تفاوت معنادار نرخ کرایه کارت بلیط و نرخ نقدی حمل و نقل عمومی گفت: اینکه به مردم دیکته کنیم که حتما کاری که درست است را انجام دهید در بسیاری از موارد نتیجه عکس داده است.
کد خبر: ۵۸۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ 10 April 2018

به گزارش تابناک قم، روح‌الله امراللهی در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه در نوروز در بخش حمل و نقل و خدمات مجموعه شهرداری اقدامات قابل توجهی صورت گرفت، به بحث اخذ مجوز افزایش نرخ کرایه اتوبوس و مینی بوس های سازمان اتوبوسرانی در خطوط شهر قم اشاره کرد و گفت: در بحث حمل و نقل عمومی اگرچه دولت تاکید بر حمایت از پروژه‌های زیست محیطی و... دارد دولت هیچ کمکی به توسعه حمل و نقل عمومی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوسرانی برای اینکه مشکلات ترافیکی را کاهش دهد باید به دنبال تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی باشد افزود: آمارها نشان می‌دهد که اکثر مردم از شرایط به وجود آمده در اختلاف نرخ‌ها رضایت ندارند و نباید اجازه دهیم استفاده از اتوبوسرانی کاهش پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تفاوت معنادار نرخ کرایه کارت بلیط و نرخ نقدی حمل و نقل عمومی اظهار کرد: اینکه به مردم دیکته کنیم که حتما کاری که درست است را انجام دهید در بسیاری از موارد نتیجه عکس داده است.

وی تصریح کرد: سال‌ها در جهان شهرسازی را برای مردم انجام می‌دهند و کارها دستوری نیست؛ کار شهرداری اجتماعی است و برخورد با مردم باید بنا به خواست و تقاضای آنها باشد؛ نتایج تصمیم شورای چهارم در اختلاف نرخ‌ها باعث کاهش استفاده از اتوبوسرانی شده است.

امراللهی گفت: شهرداری محدودیت‌های مالی دارد وگرنه باید یارانه به حمل و نقل عمومی بدهیم. ما از همه نظر مردم را زیر فشار گذاشتیم، هم یارانه نمی‌دهیم هم اتوبوس‌ها فرسوده است و هم خطوط طولانی است و در مقابل می‌خواهیم دیکته کنیم که چطور رفتار کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم حمل و نقل عمومی تقویت شود باید به دنبال ارائه یارانه به مردم برای استفاده از این امکانات شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار