رئیس حوزه هنری قم:
رئیس حوزه هنری استان قم گفت: بودجه نهادهای فرهنگی قم همچون حوزه هنری با وظایف این نهاد متناسب نیست، بودجه‌های حداقلی و امکانات محدود به نهادهای فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 13 April 2018

به گزارش تابناک قم،مجدالدین معلمی با اشاره به لزوم آینده نگری در زمینه هنر اظهار کرد: باید به آینده نگاه کنیم و به دنبال تربیت نسل جدید هنرمندان باشیم، آموزش اصولی در این زمینه مهم ترین کاری است که باید انجام بدهیم.

وی ادامه داد: تمام توفیقات هنری در چند سال اخیر توسط گروه‌های خودجوش حاصل شده است، هنرمندانی که با تمام سختی‌ها تولید می‌کنند، باید مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس حوزه هنری استان قم افزود: صنعت چاپ و نشر در استان پررونق است و هنرهای مرتبط با این صنعت همچون گرافیک رونق دارد، اما در برخی از رشته‌های هنری سخت تر تولید اتفاق می‌افتد.

معلمی با اشاره به تولید فیلم در حوزه هنری استان قم اظهار کرد: امسال امیدوارم که تولید فیلم و تئاتر این نهاد بیشتر از سال‌های گذشته باشد. بودجه نهادهای فرهنگی قم همچون حوزه هنری با وظایف این نهاد متناسب نیست، بودجه‌های حداقلی و امکانات محدود به نهادهای فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم ورود خوبی به مساله هنر کرده است و چندین مرکز در حوزه به کارهای هنری می‌پردازند، اگر به دنبال تبلیغ جذاب برای دین هستیم، ابزار هنر بهترین وسیله است و وظیفه هر فردی که به تبلیغ دین می‌پردازد، این است که از ابزار هنر استفاده کند.

رئیس حوزه هنری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک تهدید است، اما به ما فرصتی داده است که از یک اتاق با تمام جهان صحبت کنیم، البته رقابت در فضای مجازی زیاد است، تسخیر فضای مجازی نیاز به یک اراده ملی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار