با توجه به بیان نورانی و معروف حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) مبنی بر اینکه من برانگیخته شدم برای اتمام مکارم اخلاقی، بی گمان، تقویت شاخصه‌های اخلاق نبوی و تمسک به این فرهنگ و سیره نورانی، مهم ترین و کلیدی ترین پیام بعثت آخرین فرستاده حق است.
کد خبر: ۵۹۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 14 April 2018

به گزارش تابناک قم، فرارسیدن عید سعید مبعث هر چند که به یُمن برانگیخته شدن برترین مخلوق پروردگار برای هدایت بشریت از جهل و گمراهی و انحراف، بسی مایه خرسندی مومنان و مسلمانان است، اما از آن سو به موازات این شادباشِ تاریخی، بهانه ای است برای تلنگر زدن به خود و جامعه مان که به راستی و ورای هر شعار و ادعایی، تا چه حدی از مکارم اخلاقی برگرفته از آموزه‌های نبوی در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره می‌بریم.

از این منظر 27 رجب، بهترین فرصت برای تامل است و درنگ از این جهت که به این وسیله بتوانیم بهتر و بیشتر به عُمق حقیقت بعثت رسول اکرم(ص) و پیام‌های جاودان آن پی بُرده و از این رهگذر ، توشه ای برای زندگی خود در راستای بهتر بندگی کردن خدای متعال و در نهایت سعادت دنیوی و اُخروی برگیریم.

با توجه به بیان نورانی و معروف حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) مبنی بر اینکه من برانگیخته شدم برای اتمام مکارم اخلاقی، بی گمان، تقویت شاخصه‌های اخلاق نبوی و تمسک به این فرهنگ و سیره نورانی، مهم ترین و کلیدی ترین پیام بعثت آخرین فرستاده حق است.

برپایه آموزه‌های کلام وحی نیز به خوبی متوجه می‌شویم که تزکیه و تعلیم، دو پایه مهم در انجام همین رسالت نبوی محسوب می‌شود که البته تزکیه و آراسته شدن به مکارم اخلاقی، مقدم بر تعلیم آموزه‌های دینی است و اگر چرایی و فلسفه این تقدم و تاخر را بدانیم و به آن ایمان داشته باشیم، راهی بس هموار در مسیر هدایت فراروی ما قرار خواهد گرفت.

واقعیت آن است که رسول الله (ص) چه در عرصه اخلاق فردی و خانوادگی و چه در زمینه اخلاق و سلوک اجتماعی یه ویژه از منظر حاکم اسلامی، برترین و والاترین الگوی اخلاق انسانی را برای همیشه تاریخ فراروی ما به نمایش گذاشتند و حال آن که متاسفانه ، کلام و سیره نورانی ایشان همچنان در بین جامعه اسلامی دچار غربت و مهجوریت است که اگر این گونه نبود، ما این همه مشکلات و مسایل و گرفتاری‌ها به ویژه از ناحیه امور مرتبط با اخلاق و معرفت و معنویت نداشتیم.

و به راستی که چه درد و رنجی بالاتر از این که در همین سال‌های اخیر به عینه مشاهده کردیم چه افراد و گروه‌هایی به نام پیامبر و به اسم برقراری خلافت اسلامی ، چه جنایات تروریستی در برخی ممالک اسلامی انجام دادند و عاملی شدند برای پیشبرد هدف اسلام هراسی نظام سلطه.

با این وجود ، نباید از مشاهده نیمه پر لیوان نیز غافل شد چه آن که در همین زمانه پر فتنه و پرهیاهو و با وجود تلاش مستمر و پایان ناپذیر قطب کفر و استکبار و نفاق شیطانی در طول قرون متمادی به منظور جلوگیری از انتشار و انتقال پیام اسلام ناب محمدی (ص) باز هم نهضت نورانی و سعادت بخش حضرت رحمت للعالمین در پهنه این کره خاکی رو به گسترش است ، چه آن که به کوری چشم ابلیس و یاران و شاگردان جنی و انسی او، فطرت‌های پاک بشری روز به روز بیشتر به آیین محمدی(ص) گرایش پیدا می‌کنند.

در این بین آنچه وظیفه ماست اینکه برای مقابله با حربه‌ها و ترفندهای شوم دشمنان که در این شرایط در پی تخریب وحدت امت اسلامی هستند، در راستای تقویت وحدت و برادری بکوشیم و با عمل به مولفه‌ها و شاخصه‌های اخلاق نبوی بهترین مبلغ مکتب و نهضت رسول الله(ص) باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار