همزمان با عید سعید مبعث گروهی از مردم دوستدار ولایت قم عصر شنبه با راه اندازی کاروان شادی و جشن و سرور به طرف حرم حضرت معصومه (س) ،این روز فرخنده و خجسته را گرامی داشتند.
کد خبر: ۵۹۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم، قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان با اجتماع در مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) در میدان بزرگ امام خمینی و انجام مراسم شعر خوانی، تواشیح و مدیحه سرایی درحالی که بیرق های رنگارنگ مزین به اسامی زیبای اهل بیت(ع) و شاخه های گل در دست داشتند به سوی حرم بانوی آب و آیینه به راه افتاده و با حضور در این مکان معنوی و نورانی به جشن و سرور پرداختند.

یکی از حافظان قرآن مجید در این مراسم طی سخنانی کلام، سکوت، سیره و سنت پیامبر(ص) را بر گرفته از وحی خواند و با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد آن حضرت از دیدگاه قرآن مجید افزود: مطابق آیه سوره مبارکه احزاب خداوند به همه فرشتگان و بندگان دستور می دهد بر پیامبر سلام و درود فرستاده شود.

حجت الاسلام ابوالفضل حکیمی، مردمی بودن و داشتن خلق و خوی پسندیده را نیز از ویژگی های خاص پیامبر خدا(ص) ذکر کرد و گفت: بخشش و گذشت نیز از جمله مشخصه های بارز آخرین پیامبر الهی است چون هیچ گاه از کسی انتقام نمی گرفت.

در سالروز بعثت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) شهر مقدس قم امروز یکپارچه غرق در نور و سرور شد، و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این روز مبارک در اماکن مذهبی این شهر از جمله حرم کریمه اهل بیت (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و بیوت مراجع عظام تقلید با حضور ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت (ع) برپاشد.

در بیست و هفتم رجب حضرت محمد(ص) با نزول اولین آیات قرآنی از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده و این چنین شد که ایشان آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شدند،که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار