مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: سال گذشته چهار هزار و 300 حلقه چاه دراین استان شناسایی شده که تخلیه آب، سالانه از آنها 25 میلیون متر مکعب بود.
کد خبر: ۵۹۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم،احمد حاجی حسینی مسگراظهار داشت: درصد برداشت آب از این تعداد چاه ها بسیار محدود شده، این در حالی است که با همکاری دستگاه ها مربوطه به دنبال پلمپ این چاه ها و رسیدگی به وضعیت آنها هستیم.

وی افزود: دو هزار حلقه چاه مجاز در استان قم دارای پروانه بهره برداری است که تخلیه آب سالانه از آنها 500 میلیون متر مکعب می باشد که برداشت باید محدود و مدیریت شود.

وی تاکید کرد: برداشت بیش از حد، وضعیت سفره های زیر زمینی درقم را تهدید می کند که اگر مدیریت نشود با خطر فرونشست زمین و مشکلات زیست محیطی روبرو خواهیم شد.

حسینی مسگر با اشاره به این که بیش از یک هزار حلقه چاه آب در بخش کشاورزی قم استفاده می شود، گفت: یک هزار حلقه چاه دیگر نیز در سایر بخش ها از جمله صنعت، خدمات و شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم افزود: سازمان جهاد کشاورزی با نصب کنتورهای هوشمند در مدیریت برداشت آب از چاه ها اقدام کرده است تا مقدار برداشت آب مورد توجه کشاورزان قرار گیرد در صورتی که سقف برداشت تعیین شده مدیریت نشود برخورد جدی صورت می گیرد.

وی با اهتمام بر این که توسعه سیستم نوین آبیاری تحت فشار و اصلاح الگوی کشت کمک شایانی به کاهش برداشت از آب های زیرزمینی می کند گفت: سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات خوبی برای کشاورزان ارائه کرده است تا بتوانند با اجرای طرح های مختلف از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

حسینی مسگر گفت: لوله گذاری، استفاده از وسایل اندازه گیری و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها و فرهنگسازی در این حوزه، نقش مهمی در مدیریت مصرف بهینه آب دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار