بلوک‌هاي سيماني گرچه منشاء پیدایش دقیقی ندارند ولی در عصر تکنولوژی‌های نوین همچنان جایگاه بلند خود را حفظ کرده و در شهر یکه تازی می‌کنند و حتی به رقیبی بی بدیل برای پلمب اماکن مختلف تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در طول روز از مسیری همیشگی عبور کنید ولی بر خلاف روزهای گذشته به یکباره با مانعی همچون بلوک سیمانی بر سر یک کوچه، یک تقاطع یا یک خیابان مواجه شوید که به کلی مانع از حرکتتان شود.

مانعی که تنها توسط ماشین آلات سنگین قابل حمل و جابه جایی است و حتی قویترین مردان ایران نیز شاید توان حرکت دادن آن را نداشته باشند.

این بلوک‌ها گرچه منشاء پیدایش دقیقی ندارند ولی در عصر تکنولوژی‌های نوین همچنان جایگاه بلند خود را حفظ کرده و در شهر یکه تازی می‌کنند و حتی به رقیبی بی بدیل برای پلمب اماکن مختلف تبدیل شده‌اند.

در تازه‌ترین خودنمایی، یکی از این بلوک‌ها بر سر کوچه 9 خیابان چهارمردان قم جا خوش کرده و یک تنه مقابل عبور و مرور اهالی محل را گرفته تا در پس آن طرحی عمرانی به ثمر بنشیند.

همین چند روز پیش در این کوچه حال یکی از اهالی محل زار شد و کار به اورژانس کشید و اما در ادامه همان بلوک سیمانی، فارغ از هیاهوی اطرافش و بی توجه به در خطر بودن جان یک انسان، جانانه در مقابل آمبولانس اورژانس ایستادگی کرد تا جایی که عوامل اورژانس مجبور شدند برانکاردی در دست بگیرند و وارد کوچه شوند و پیاده مسافت قابل توجهی بیمار اورژانسی را به صورت پیاده تا آمبولانس حمل کنند.

گذشته از خطراتی که دیر رسیدن عوامل اورژانس و همچنین حمل بیمار به صورت پیاده با برانکارد در موارد بحرانی برای فرد می‌تواند داشته باشد، تصور کنید روزی را که خدای ناکرده این کوچه و کوچه‌ها و معابر مشابهی که بر سر آن‌ها بلوکی سیمانی قدرت نمایی می‌کند دچار آتش سوزی یا زلزله یا هر بلای طبیعی و غیر طبیعی دیگری شوند. آنوقت است که این بلوک‌ها می‌تواند قدرت واقعی خود را به رخ بکشند و حوادثی را رقم بزنند که شاید هیچوقت نتوان آن را جبران کرد.

چرا علاج واقعه را قبل از وقوع انجام نمی‌دهیم. اگر برای بیمار اورژانسی کوچه 9 خطر جانی پیش می‌آمد چه کسی پاسخگو بود؟ اگر این کوچه دچار حریق شود و خودروهای امدادی نتوانند به موقع بلوک‌های سیمانی را جا به جا کنند و حادثه‌ای غیر قابل جبران پیش بیاید چه کسی مسؤولیت آن را قبول می‌کند؟

آیا در این عصر با این همه پیشرفت و تکنولوژی وسیله‌ای برای مسدود کردن موقت خیابان‌ها و معابر تولید نشده که بتوان در مواقع ضروری آن را به راحتی کنار زد تا این بلوک‌های سیمانی جان سخت جان و مال مردم را به خطر نیاندازد؟

بیایید این بار علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهیم!

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار