رئیس سازمان جهاد کشاورزی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تحقق شعار امسال ، حمایت از واحدهای تولیدی ماشین آلات کشاورزی دراین استان برای توسعه کشاورزی نوین در دستور کار است.
کد خبر: ۵۹۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم،محمدرضا طلایی لازمه توسعه کشاورزی نوین را تولید ماشین آلات جدید کشاورزی با تکنولوژی روز دنیا دانست و افزود: در زمینه تولید انواع ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور، کمباین و نیز انواع دستگاه های متصل شونده به تراکتور ظرفیت ها و تولیدکنندگان خوبی در سطح کشور و استان قم وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماشین آلات کشاورزی ساخت ترکیه مهمترین رقیب ماشین آلات کشاورزی داخلی است ادامه داد: همانگونه که خرید اجناس داخلی مورد تاکید است، باید خرید ماشین آلات کشاورزی تولید داخل در دستور کار قرار گیرد که لازمه آن کمک به این واحدهای تولیدکننده برای کاهش قیمت تمام شده این ماشین آلات است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی قم، افزود: استفاده از ماشین آلات مدرن کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه تولید محصول های کشاورزی موجب افزایش سرعت و تسهیل در روند کاشت تا برداشت شده که باید زمینه برای مهندسی معکوس برخی از این ماشین آلات که هم اکنون در داخل تولید نمی شوند در کشور فراهم شود.

وی از تشکیل اتاق فکری در سازمان جهاد کشاورزی قم برای دستیابی به راهکارهای برای تحقق شعار امسال خبر داد و ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد مسئول در زمینه تامین و امنیت غذایی در سال حمایت از کالای ایرانی کشور تکلیف مهمی برای ارتقای سهم محصول های کشاورزی تولید داخلی در مقایسه با محصولات خارجی دارد.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار