مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: در سال گذشته در حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مساعده و کمک مالی در قالب وام‌های بلندمدت در حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۵۹۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی تهامی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها پرداخت و اظهار داشت: توانسته‌ایم در مدت یک سال بند قرآنی در زندان‌ها را به مدرسه قرآنی تبدیل کرده و به آموزش قرآن در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

وی با ابراز خرسندی از استقبال زندانیان از آموزش‌های قرآنی در زندان‌ها افزود: فعالیت‌های روزانه زندان‌ها با تلاوت قرآن کریم آغازشده و آموزش‌های قرآنی در حوزه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن زیر نظر مربیان استانی و بین‌المللی در این مدرسه قرآنی در حال برگزاری است.

مدیرکل زندان‌های استان قم از فعالیت 808 نفر از زندانیان در رشته حفظ قرآن کریم خبر داد و تصریح کرد: این تعداد از زندانیان در رابطه با حفظ قرآن کریم در دو بخش حفظ از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم و حفظ موضوعی قرآن کریم و متناسب با جرائم شخصی خود مشغول هستند.

وی همچنین برگزاری نماز جماعت در زندان‌های استان قم را دستاورد مهمی دانست و گفت: نماز جماعت در سه نوبت و در 26 جلسه با حضور 30 روحانی برگزارشده و در بین صلاة روحانیون مسائل شرعی را آموزش داده و به سؤالات زندانیان پاسخ می‌دهند.

تهامی حضور 25 درصد شرکت‌کنندگان مسابقه سال گذشته ستاد اقامه نماز قم از خانواده زندانیان را در کشور بی‌سابقه دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی از بین زندانیان و سربازان بوده و به کسانی که در این مسابقات شرکت کرده و امتیازهای لازم را کسب می‌کنند تسهیلات ویژه‌ای داده می‌شود.

وی به برنامه‌های ویژه اشتغال در زندان‌ها اشاره و بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های شده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال زندانیان هستیم و در حال حاضر 500 نفر مشغول کار بوده و از فعالیت خود دستمزد دریافت می‌کنند و یک هزار و 300 نفر نیز تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرارگرفته‌اند که بعد از سپری کردن دوره‌های آموزشی گواهی اشتغال به کار دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قم برنامه‌های حمایتی زندان‌ها را در دو بخش معرفی و تأکید کرد: برنامه‌های حمایتی برای دو گروه زندانیان و خانواده آن‌ها و کسانی که از زندان آزادشده‌اند تعریف‌شده و در سال گذشته در حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان مساعده و کمک مالی در قالب وام‌های بلندمدت به زندانیان و خانواده آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی تأمین و تربیت را دو رسالت مهم در زندان‌ها دانست و عنوان کرد: مسئولیت اصلی ما تربیت و حمایت از زندانیان برای ورود به یک زندگی سالم در جامعه بوده و نمی‌توانیم بعد از اتمام دوران محکومیت آن‌ها را بدون حمایت‌های لازم روحی و مالی رها کنیم.

تهامی در پایان و در جواب آیت‌الله علوی گرگانی درباره جداسازی جرائم غیر عمد از سایر جرائم اظهار داشت: در زندان‌ها افراد بر اساس جرم طبقه‌بندی‌شده و به علت کمبود فضا و امکانات نتوانسته‌ایم طبقه‌بندی شخصیتی نیز داشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار