مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز واحدهای پرورش مرغ استان برای ادامه فعالیت‌های تولیدی است.
کد خبر: ۵۹۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به خسارت‌های ناشی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان قم اظهار داشت: بر اثر بیماری آنفولانزای فوق حاد در سال گذشته بالغ‌بر 8 میلیون از مرغ‌های تخم‌گذار استان دچار خسارت شد.

وی با بیان میزان خسارت‌های ناشی از وقوع و شیوع آنفولانزای مرغی در استان قم افزود: شیوع آنفولانزای مرغی در استان بیش از 85 میلیارد تومان به واحدهای پرورش مرغ خسارت زد که با توجه به تحت پوشش بودن این واحدها، بیمه‌های مربوطه بیش از 70 درصد خسارت‌های وارده را پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته 20 میلیارد تومان مابه‌التفاوت خسارت‌های باقی‌مانده نیز پرداخت شد، و در مجموع 60 میلیارد تومان تسهیلات برای بهبود وضعیت واحدهای پرورش مرغ در استان قم پرداخت‌شده است.

طلایی ادامه داد: باید رویه‌ای در استان دنبال شود تا سود تسهیلات ارائه‌شده به واحدهای پرورش مرغ از محل تسهیلات دریافتی پرداخت شود، در صورت عدم توانایی در بازپرداخت سود تسهیلات توسط واحدهای خسارت‌دیده می‌توان از محل بهین یاب و اعتبارات جاری استانی استفاده شود.

وی با اشاره به مبلغ 10 درصد تسهیلات سرمایه در گردش اعتبارات توسعه روستایی خاطرنشان کرد: از جمله راهکارهای مناسبی که می‌توان برای جبران خسارت‌های وارده به واحدهای پرورش مرغ در استان استفاده کرد، ارجاع دادن واحدهای متقاضی برای دریافت تسهیلات توسعه روستایی به سود 10 درصد است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم نزدیک شدن به زمان جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: سعی بر این بوده که جوجه ریزی واحدهای تولید مرغ استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام شود که برای این منظور نیز تمهیدات بهداشتی لازم در نظر گرفته شده است.

طلایی ابراز کرد: 160 میلیارد تومان سرمایه گردش نیاز واحدهای پرورش مرغ استان برای ادامه فعالیت‌های تولیدی است، واحدهای پرورش مرغ استان در حال حاضر در وضعیت جمع‌آوری کودها، تمییز کردن نهادهای آلوده، ضدعفونی و تأمین موازین بهداشتی هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار