رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری در استان قم ارائه شده و قم رتبه دوم در پرداخت تسهیلات بخش گردشگری در کشور را به دست آورده است.
کد خبر: ۵۹۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات در ماه‌های اخیر در استان قم با جهش قابل‌توجهی روبه شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فرعی در بخش رونق گردشگری استان افزود: کمیته‌های فرعی صنعت و جهاد در سال گذشته تشکیل‌شده بود که اقدامات مؤثری را نیز در این زمینه انجام داده بودند، از امسال کمیته فرعی گردشگری نیز فعال‌شده و باید جلسات و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را طبق برنامه به پیش ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با مطلوب دانستن تسهیلات پرداخت‌شده در بخش گردشگری استان گفت: بانک گردشگری در زمینه رونق گردشگری بیش از 46 میلیارد تومان تسهیلات ارائه داده که بسیار رقم قابل‌توجهی در کشور بوده و در بین بانک‌های مختلف کشور نیز رتبه دوم در پرداخت تسهیلات بخش گردشگری به دست آورده است.

سیجانی با بیان آماری از تسهیلات پرداختی در هفته گذشته عنوان کرد: در بخش پرداخت تسهیلات رونق به دلیل تعطیلات عمومی کشور پرداخت خاصی در هفته قبل ثبت‌نشده است، یک مورد پرداخت در بخش بازسازی و نوسازی در روزهای اخیر در استان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌های ارائه‌شده توسط کمیته نظارت استان خاطرنشان کرد: کمیته نظارت استان از ابتدای سال جدید فعال‌شده و هر هفته نتیجه نظارت‌های خود را به مسئولان استانی ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر گزارش کمیته نظارت استان خاطرنشان کرد: این کمیته در هفته اخیر از 6 واحد تولیدی استان بازرسی و نظارت داشته که در مجموعه 278 شغل در آن‌ها تثبیت و حفظ‌شده است.

سیجانی ادامه داد: ایجاد اشتغال در اسفندماه سال قبل قابل‌قبول بوده اما در فروردین‌ماه سال جاری شاهد جهش خاصی در این زمینه نبوده‌ایم، امید می‌رود در ماه اردیبهشت‌ماه ایجاد اشتغال با قدرت سابق ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: پنجشنبه این هفته همایش حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای نخستین بار در استان قم برگزار می‌شود که تاکنون 67 واحد تولیدی و خدماتی ثبت‌نام کرده که 13 واحد منتخب‌شده است، 2 واحد ملی نیز در این همایش تجلیل و تقدیر می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار