آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر ضرورت وحدت مسلمانان در مقابل دشمنان گفت: کشورهای اسلامی از جمله سوریه، لبنان،‌ عراق و ایران در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر یکشنبه در دیدار مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به جایگاه مبعث اظهار کرد: از ابتدای دنیا تا کنون هیچ رخدادی همانند مبعث به‌وجود نیامده است و کتابی نیز مانند قرآن نازل نشده است.

وی در ادامه به بیان تشریح واژه تحدی در قرآن کریم و اثبات رسالت و نبوت پیامبر(ص) پرداخت و افزود: براساس آیات قرآن کریم اگر انس و جن باهم جمع شوند نمی‌توانند کتابی را مانند قرآن بیاورند.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه تفسیرالمیزان از نظر جامعیت بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: هیچ کتابی مانند تفسیرالمیزان همه مسائل را پوشش نداده است و باید با این کتاب که تحدی‌های زیادی را برای قرآن کریم بیان کرده است، بیشتر آشنا شویم.

وی ادامه داد: هر قدر بیشتر با قرآن آشنا و مأنوس شویم، در هدایت و تبلیغ معارف دینی و اسلامی تواناتر خواهیم شد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به برکات علم‌آموزی گفت: براساس روایات، هر قدر که سواد انسان بیشتر باشد، به همان اندازه جوایز و خلعت‌هایی که به انسان داده می‌شود، بیشتر و عالی‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره فتح بیان کرد: براساس آیات قرآن کریم باید نقشه‌های دشمنان و کفار را بشناسیم تا بتوانیم توطئه‌ها و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در قرآن کریم کفار، منافقین و صهیونیست‌ها سه جبهه مقابل مسلمانان معرفی شده‌اند اظهار کرد: امروزه باید دشمنان و نقشه‌های آنان را برای مردم تبیین کنیم تا بتوانیم در مقابل آن‌ها ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی همچنین ضمن محکومیت حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: این کشورها از ابتدا با انقلاب اسلامی و اسلام دشمن هستند و برای ضربه زدن آن همواره تلاش می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت وحدت مسلمانان مقابل دشمنان بیان کرد: کشورهای اسلامی از جمله سوریه، لبنان،‌ عراق و ایران در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت جهاد تصریح کرد: جهاد اهمیت بسیار زیادی دارد و ما باید این مسئله مهم را تقویت کنیم تا دشمن جرئت حمله نداشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار