رئیس کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین استان قم از اقامت ۶۴۰ هزار نفر طی نوروز امسال در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 16 April 2018

به گزارش تابناک قم،رضا سیار با بیان اینکه نوروز امسال ۶۴۰ هزار نفر یک شب یا بیشتر را در قم سر کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۱۳ هزار نفر در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، ۱۱۹ هزار نفر در مدارس، ۱۵۶ هزار نفر در چادرهای مسافرتی و ۱۷۰ هزار نفر در حرم مطهر و امامزادگان اسکان داشتند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه امنیت در تعطیلات نوروزی امسال در قم گفت: تشکیل ۷ جلسه ویژه اعضاء کمیسیون امنیتی، ویژه ایام نوروز و برگزاری مراسم سال تحویل در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از جمله این اقدامات بود.

تهیه طرح ویژه امنیتی نوروز

فرماندار قم با اشاره به تهیه طرح های امنیتی ویژه نوروز افزود: تهیه بسته امنیتی برای دستگاه‌های خدماتی و امدادی، تهیه هشدارهای پلیسی در قالب cd و بروشور و توزیع بین مسافرین، توجه ویژه به مسائل امنیتی استان در خارج از شهر از جمله کویر، خطوط انتقال انرژی، حرم مطهر و جمکران و ... از جمله اقداماتی که برای حفظ امنیت مردم قم و زائران در نوروز امسال صورت گرفت.

به گفته وی اقدمات صورت گرفته موجب شده کیف‌قاپی در قم به عنوان یکی از نگرانی‌های زائرین با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به قبل روبه‌رو شود. همچنین همچنین کاهش سرقت منازل به میزان ۸ درصد و کاهش سرقت اتومبیل به میزان ۵ درصد را در نوروز امسال شاهد بودیم.

سیار مسئله تنظیم بازار عید و و کنترل عرضه مایحتاج عمومی مردم در این ایام را مورد توجه قرار داد و افزود: بازرسی‌های صورت گرفته در این مدت موجب کشف ۶۶۱ مورد تخلف و تشکیل ۴۹۲ پرونده شد.

وی ادامه داد: در حوزه تنظیم بازار در این ایام مقدار ۶۷۷ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب، ۴۱ تن گوشت قرمز گوساله، ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی، ۲۰۰ تن مرغ منجمد، ۱۷۰ تن تخم مرغ، ۹۷۰ تن برنج تنظیم بازار به نرخ مصوب توزیع شده است.

مصرف ۳۱ هزار لیتر بنزین در نوروز

به گفته فرماندار قم در نوروز امسال ۳۱ هزار لیتر بنزین با افزایش هشت درصدی نسبت به سال گذشته توزیع شده و مصرف گازوئیل هم در این مدت ۱۳ هزار لیتر بوده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز در سطح استان ۱۹ پایگاه هلال احمر و ۴۰ پایگاه اورژانس، ۲۴ پایگاه آتش نشانی، ۱۷۰ خودرو عملیاتی و امدادی، ۲ فروند بالگرد و ۸ اکیپ بهداشتی، ۶ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی به صورت آماده باش مستقر بودند.

فرماندار قم ادامه داد: در بخش تصادفات جاده‌ای تعداد ۵ نفر فوتی در سر صحنه تصادف و حدود ۴۰۰ مجروح در تصادفات جاده ای در این ایام گزارش شده است.

وی آماده سازی پارکینگ‌ها و افزایش پارکینگ حرم مطهر و جمکران، افزایش پارکینگ به ظرفیت ۱۰ هزار خودرو ، نصب تابلو علائم، خط کشی خیابان ها، نصب دوربین های نظارت تصویری و مدیریت هوشمند ترافیک و ترمیم آسفالت جاده‌ها، رفع نواقص هندسی تعویض گاردیل های معیوب و آمادگی ماشین آلات راهداری برای پاکسازی معابر را از جمله اقدامات نوروزی ستاد تسهیلات در بخش حمل و نقل دانست.

افزایش هفت درصدی ورود زائران به شهر قم

آنطور که سیار می‌گوید در نوروز امسال تعداد خودروهای ورودی به استان قم پنج درصد و تعداد خودروهای ورودی به شهر قم هفت درصد افزایش یافته است.

برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگی توسط آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) و برگزار مراسم ویژه تحویل سال با حضور مراجع، برگزاری مراسم سال تحویل و نمایشگاه ربیع الانام توسط مسجد مقدس جمکران، اهداء ۱۲ هزار جلد کتاب با موضوعات فرهنگی توسط اداره کل ارشاد از طریق پایگاه‌های فرهنگی سطوح شهر و اجرای طرح آرامش بهاری در یکصد امامزاده و برپایی خیمه‌های معرفت توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله اقدامات فرهنگی نوروز امسال است که دبیر کمیته اجرایی ستاد خدمات سفر استان قم به آن اشاره کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار