مراسم بزرگداشت شهید صدر و خواهر گرانقدرش در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 16 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام حسینی کاویانی در مراسم بزرگداشت شهید صدر و خواهر گرانقدرش شهیده بنت‌الهدی صدر که در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی قم برگزار شد، با اشاره به آثار عید مبعث اظهار داشت: این عید بزرگ منحصر به پیامبر عظیم الشان نبوده و تمامی انسان‌ها در زندگی‌شان بعثتی دارند.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه انسان در اسلام افزود: هر کدام از انسان‌ها به دلیل خاصیت وجودی‌شان، برای انجام رسالت خاص خود مبعوث شده‌اند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی گفت: انسان به یک مرحله خاصی از کمال که می‌رسد، جهت انجام‌وظیفه‌ای که بر دوشش نهاده شده مبعوث می‌شود و این امر وجه تمایز او با سایر موجودات است.

حسینی‌کاویانی آیه شریفه "لذین یبلغون رسالات الله" را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رسالتی که برای انسان‌ها تعیین‌شده باید در جهت خدایی شدن حرکت کند و اگر یاد خدا در انجام وظایف در دستور کار قرار نگیرد، رسالت خدایی در جهت رسالت شیطانی حرکت می‌کند.

وی با بیان اهمیت الگوها و افراد تأثیرگذار برای افراد ادامه داد: شهید صدر و خواهر گرانقدرش، پیامبرگونه، مبعوث الی الخیر شده و در جهت خدایی کردن مردم زمانه‌شان گام برداشتند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی عنوان کرد: برای انجام امور خدایی باید بعثت و تحولی در انسان رخ دهد تا در مرحله بعد دعوتی صورت گیرد و در صورت عدم ایجاد تحول درونی، حرکتی انجام نخواهد شد.

حسینی کاویانی به آثار اخلاص در عمل پرداخته و بیان کرد: کار باید برای خدا انجام شود و هرکسی که رضای خدا را فراموش کند از مسیر رسالات الله خارج‌ شده و کسی که خالصانه برای دیگران کار کند در هرصورت شهید محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که طلاب مدرسه بنت‌الهدی و تمامی بانوان طلبه باید مورد توجه قرار دهند سیره و روش زندگی شهیده بنت‌الهدی بوده که به دلیل حس بعثت دمیده شده در روح ایشان، از آسیب‌ها و بلاهای این مسیر ترسی به دل راه ندادند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با تأکید بر روحیه مبارز شهیده بنت‌الهدی صدر خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های بی‌نظیر این شهیده در مقابل جنایات صدام که تمام مخالفان خود را به شدیدترین حالات از بین می‌برد، از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

حسینی کاویانی افزود: زن بودن منافاتی با حضور مستمر و فعال در جامعه نداشته و زنان مسلمان می‌توانند با نقش‌آفرینی مؤثر در جامعه مفید واقع شوند.‌

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار