شماره 23 دو فصلنامه علمی – تخصصی «مطالعات معنوی» وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شد.
کد خبر: ۵۹۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 16 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، این شماره از دو فصلنامه مطالعات معنوی مربوط به بهار و تابستان 1396 است، همانند شمارگان پیشین به بررسی مسائل عرفانی و تحلیل نقادانه فرقه‌ها و معنویت‌گرایی جدید می‌پردازد.

ریاضت و حدود مشروع آن از منظر معصومین (در مواجهه با رویکرد صوفیانه) نوشته سید ابوالفضل موسوی و محمد فنایی اشکوری، بررسی ماهیت و سرچشمه عرفان صوفیانه نوشته حسین روحانی‌نژاد، زمینه‌های فرهنگی - اجتماعی گرایش به جنبش‌های نوپدید دینی در ایران نوشته مصطفی مشایخی و بهزاد حمیدیه و آسیب‌شناسی فرقه‌گرایی جدید در ایران (فرقه‌های عرفانی یا عرفان‌های فرقه‌ای؛ کدامیک؟) نوشته احسان احمدی و اسماعیل منصوری لاریجانی از جمله مقالات منتشر شده در این شماره است.

همچنین در این شماره از دوفصلنامه مطالعات معنوی مقالاتی همچون آسیب‏شناسی رابطه‏ی زنان و جنبش‏های نوپدید دینی نوشته آزاده مدنی و زینب ابراهیمی، بررسی مکانیسم‌های نفوذ و تغییر شیوه‌ی زندگی افراد توسط فرقه‌گرایی جدید نوشته سمیه شاه‌حسینی و ابوالفضل تاجیک و ملاحظاتی انتقادی درباره دیدگاه‌های دالایی‌لاما نوشته پریسا گودرزی به چشم می خورد.

دو فصلنامه علمی – تخصصی مطالعات معنوی به بررسی معنویت در دوران معاصر می‌پردازد و در این فضا به بررسی و نقد علمی آرا تأثیرگذار معاصر در حوزه معنویت توجه ویژه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار