استاد حوزه علمیه قم:
یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: امروزه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که فضای مجازی به دیکتاتور تبدیل شده و کسی نمی‌تواند علیه آن صحبت کند.
کد خبر: ۵۹۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ 17 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی دوشنبه شب در مراسم هجدهمین یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی با عنوان لحظه شناسی و ایثار در راستای اهداف انقلاب که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه کسانی که در راه خدا به شهادت می‌رسند زندگان پیوسته هستند، اظهار کرد: یکی از مواردی که در احادیث نسبت به آن سفارش شده دعای عاقبت به خیری است چراکه در طول تاریخ افراد بسیاری هستند که در زمان جوانی مؤمن ولی هنگام مرگ کافر شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا مسیر خودشان را انتخاب می‌کنند، مطرح کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست چراکه اگر نسبت به شهدا بی‌توجهی کنیم دشمن ضربه سنگینی به ما خواهد زد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهدا دارای درجه بوده و با یکدیگر برابر نیستند، عنوان کرد: امروزه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که فضای مجازی به دیکتاتور تبدیل شده و کسی نمی‌تواند علیه آن صحبت کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی شهید، به شکل نامناسبی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: اگر یادواره‌های شهدا برگزار نشود در جامعه محافظه‌کارها و سازش طلب‌ها به قدرت می‌رسند.

حسینی با اشاره به اینکه رسیدن به ارزش‌های انقلاب نیازمند استقامت است، تصریح کرد: یاد شهدا ویژگی‌های بسیاری از جمله ایثار، استقامت، شجاعت، از خود گذشتگی و بصیرت را به مردم یادآوری می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا بر گردن تمام ما حق دارند، یادآوری کرد: شهیدان در راه اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند و ما نیز امروزه وظیفه داریم اجازه ندهیم در جامعه شرایطی به وجود بیاید که شرمنده شهدا شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار