آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:
امروز مواجه با باورهای غلطی هستیم و برخی تصور می‌کنند که ازدواج برای سنین 25 سال بیشتر است و این فرهنگ رواج یافته و این با فرهنگ اسلام سازگار نیست. ازدواج‌های بالای 30 سال و مهریه‌های سنگین غلط است، چنین مهریه‌هایی از سوی پیامبر مورد نکوهش و توبیخ قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 21 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با بیان اینکه نظام اجتماعی سالم بر پایه خانواده است، گفت: امروز مواجه با باورهای غلطی هستیم و برخی تصور می‌کنند که ازدواج برای سنین 25 سال بیشتر است و این فرهنگ رواج یافته و این با فرهنگ اسلام سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه ازدواج‌های بالای 30 سال و مهریه‌های سنگین غلط است، بیان کرد: چنین مهریه‌هایی از سوی پیامبر مورد نکوهش و توبیخ قرار گرفته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مجلس و دولت باید در برنامه‌های خود پیوست شکل گیری خانواده و افزایش متناسب جمعیت داشته باشند، بیان کرد: چنین پیوستی باید در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و در پرتو این مسئله نیز خیلی از اقدامات باید انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید ازدواج سالم، بهنگام و به موقع در جامعه برای کاهش آسیب‌های روحی و اجتماعی ترویج شود، اضافه کرد: از موسسات خیریه، نهادهای مسؤول و همه کسانی که برای شکل گیری خانواده و ازدواج تلاش می‌کنند تقدیر می‌کنیم؛ در همین قم موسسات خیریه مردم نهاد داریم که برای شکل گیری خانواده‌ها تلاش می‌کنند.

اعرافی گفت: برای اینکه ازدواج رواج یابد، باید در ملاک‌های مادی سهل و روان بود و دقت‌ها را بر روی ملاک‌های معنوی و اخلاقی متمرکز کرد.

وی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار است همه ملت ایران، پاسدار آرمان‌های انقلاب و اسلام هستند این خیال که ایران را تکه تکه کرده و نیروهای ما را مورد تحریم قرار داده و ملت را از هم جدا می کنند واهی و خام است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره در پرتو رهبری در کنار هم حضوری منسجم دارند و مسیر انقلاب را می پیمایند و هرگز ناامید نمی شوند.

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت در مواجهه با دشمنان و مستکبران عنوان کرد: نباید با سخنان خود و اقدامات ناآگاهانه اولویت‌ها را زیر و رو کرده و یا به جبهه مستحکم اسلامی ضربه بزنیم.

آیت الله اعرافی گفت: امروز وظیفه سنگینی بر عهده ما قرار دارد و باید بدانیم در چه میدانی هستیم تا مبادا به پیکره انقلاب و جبهه مقاومت ضربه ای وارد کنیم.

وی ادامه داد: امروز یک جبهه‌ گیری شدیدتر و کم‌ سابقه ‌ای در برابر انقلاب اسلامی شکل گرفته است و استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای در کنار هم قرار دارند و طرح هایی را علیه حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد کشورمان دنبال می کنند.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: در چنین شرایطی باید در نقدها و انتقادات خود،خدا و اسلام و انقلاب را در نظر بگیرم و با بی توجهی به جبهه دشمن یاری نرسانیم.

وی اظهار داشت: همچنین امروز رهبر ما در معرض دشمنی های همه دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارند و باید در این شرایط یاری‌دهنده رهبری باشیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: به واسطه ترس از این جبهه مقاومت در منطقه پایه‌های اسرائیل متزلزل می باشند و در حال توطئه چینی علیه ما هستند.

وی در مورد اهمیت توجه به حمایت کالای ایرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم در حال خروج از نرم افزارهای خارجی هستند لازم است با استفاده از ظرفیت های داخلی در جهت ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی و تحقق فناوری های بومی و تعالی کشور گام برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار