معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از مراسم تجلیل از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان مهدی یاور سال در نیمه شعبان امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، ابراهیم صادقی در نشست خبری مراسم جشن‌های نیمه شعبان که در ساختمان اداری برگزار شد، به جریان ساز بودن فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و اظهار داشت: اصل جریان ساز بودن فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران بسیار اهمیت داشته و به آن توجه می‌شود.

وی از برگزاری 9 شب جشن در مسجد مقدس جمکران خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از امسال مراسم‌ها مردمی شده و برگزاری آن به استان‌ها واگذار می‌شود و استان تهران، زنجان و اصفهان به‌صورت پایلوت برنامه‌های امسال را برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از امضا یک تفاهم‌نامه با شورای هیئات مذهبی خبر داد و گفت: در استان قم بالغ‌بر 500 موسسه فرهنگی در حال فعالیت هستند که در صورت فعالیت در حوزه مهدویت می‌توانند در طول سال از امکانات مسجد مقدس جمکران در ارائه خدمات فرهنگی برخوردار شده و این شرایط برای آن‌ها فراهم است.

وی یکی از برنامه‌های این دهه را تجلیل از پیر غلامان اعلام و تصریح کرد: در این مراسم از حاج علی خورشیدی و حاج غلامرضا سازگار به‌عنوان قدیمی‌ترین پیر غلامان تجلیل شده و همچنین امسال از دو مهدی یاور انتخاب شده و با توجه به نابودی داعش، از سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تجلیل خواهد شد.

صادقی ازجمله فعالیت‌های فرهنگی مسجد را پرداختن به سبک زندگی اسلامی معرفی کرد و افزود: محورهای فعالیت فرهنگی مسجد، سبک زندگی اسلامی، مهدویت و استکبارستیزی بوده و با توجه به شرایط ویژه منطقه اجتماع سه‌هزارنفری جوانان و نوجوانان عاشورایی را در روز جمعه با اجرای مراسم ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی هدف برنامه‌های فرهنگی را معرفت افزایی، انس با امام عصر(عج) و بیان وظایف عموم مردم در زمان غیبت معرفی و بیان کرد: افتتاح رسمی مراسم امسال در روز سه‌شنبه 4/2/97 با خطبه‌خوانی خادمان مسجد جمکران در صحن امام مهدی (عج) بوده و با دعوت از علما موزه فقه زندگی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران جشن فیروزه‌ای، همایش نرجسانه و راهپیمایی زائران غیر ایرانی را نیز جزء برنامه‌های این دهه معرفی و تأکید کرد: با توجه به برگزاری مردمی و استان محوربودن جشن نیمه شعبان روز دوشنبه هیئت رزمندگان اصفهان با 60 اتوبوس وارد قم شده و مراسم با میزبانی آن‌ها برگزار می‌شود.

وی از افتتاح مرکز تخصصی مشاوره در دارالشفاء خبر داد و گفت: مرکز مشاوره تخصصی مسجد مقدس جمکران به‌صورت رسمی در ساختمان دارالشفاء شروع به فعالیت کرده و در حدود 300 کارشناس روحانی در حوزه مهدویت در سطح مسجد مقدس جمکران آماده ارائه مشاوره در حوزه رفع شبهات مهدویت هستند.

صادقی از آمادگی مسجد مقدس جمکران در اعزام نیروهای کارشناس به محلات و مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌توانند به مسجد مقدس جمکران مراجعه کرده و از خدمات غرفه‌های فرهنگی در ارائه محصولات خود بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار