در قم برگزار می‌شود
همایش بینات یک اتفاق جدید در مجموعه مسابقات بین‌المللی قرآن است؛ امسال برای نخستین بار در این مسابقات به حوزه ادبیات ملل ورود شده است. در این همایش مهمانانی از هفت کشور حضور خواهند داشت و شعرخوانی با موضوع قرآن صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۹۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، دبیر همایش بین‌المللی بینات از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان با حضور شاعرانی از هفت کشور جهان خبر داد.

حامد حجتی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه همایش بین‌المللی بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان، روز دوشنبه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود اظهار کرد: این همایش یک اتفاق جدید در مجموعه مسابقات بین‌المللی قرآن است؛ امسال برای نخستین بار در این مسابقات به حوزه ادبیات ملل ورود شده است.

نخستین همایش بین‌المللی «بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان»

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نقش‌آفرینی قرآن در زندگی ملل مسلمان اذعان کرد: در این همایش مهمانانی از هفت کشور حضور خواهند داشت و شعرخوانی با موضوع قرآن صورت می‌گیرد.

دبیر همایش بین‌المللی بینات با بیان اینکه شعرایی از کشورهای عراق، پاکستان، هندوستان و... در این همایش حضور خواهند داشت گفت: فراخوان آثار سال آینده در پنج زبان در این همایش اعلام خواهد شد؛ این فراخوان اصلی‌ترین کار در همایش امسال است و پیگیری خواهیم داشت تا اشعار در موضوعات مرتبط با قرآن طی این مدت یک سال به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی با تاکید بر فعال شدن وبسایت دبیرخانه جشنواره خاطرنشان کرد: دریافت آثار از طریق این وبسایت به سه زبان انجام خواهد شد.

حجتی بیان کرد: همچنین سه شنبه شب محفل شعر کریمه با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و با حضور شاعران از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

وی از حضور شعرای کشورهای مختلف در دیدار با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: در واقع این گردهمایی ابتدای راه جریان ادبیات و شعر ملل مسلمان با موضوع قرآن است.

دبیر همایش بین‌المللی بینات با تاکید بر اینکه قرآن در حوزه ادبیات مهجور واقع شده است تصریح کرد: این گردهمایی فتح بابی برای توجه جدی به قرآن در حوزه ادبیات خواهد بود.

وی گفت: شعرایی که از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند از شعرای جریان‌ساز هستند، هرکدام از این افراد در حوزه ادبیاتی خود صاحب‌بیان و صاحب‌نظر هستند.

وی ایجاد ارتباط با محافل ادبی کشورهای مختلف با دبیرخانه جشنواره بینات را ضروری عنوان کرد و افزود: درطول مسیر با اساتید حوزه و فرهیختگان مرتبط خواهیم بود تا بتوانیم محتوای آثار را تقویت کنیم.

دبیر همایش بین‌المللی بینات با اشاره به تفاوت شعر ولایی با شعر قرآنی اظهار کرد: شعر ولایی و اهل‌بیتی در دنیای اسلام ارتقاء پیدا کرده و امیدواریم در ابتدای دهه شعر قرآنی باشیم؛ لایه‌های پنهان قرآن و شرایط بلاغی آن لازم است که افرادی آن را تشریح کنند که مرتبط با جریان سالم حوزوی باشند به همین خاطر باید از فعالان قرآنی خصوصا اساتید تفسیر در این زمینه استفاده کنیم.

نخستین همایش بین‌المللی «بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان»

وی بیان کرد: دلیل اینکه این جشنواره از قم آغاز می‌شود به دلیل وجود مراکز حوزوی و محوریت این شهر در این حوزه است.

حجتی گفت: ارائه معارف قرآنی به زبانی که هنرمند قرآنی بتواند از آن در آثار ادبی استفاده کند کار خاصی است و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن نقطه مشترک تمام مسلمانان است تصریح کرد: امیدواریم مسوولان و اصحاب رسانه توجه جدی به حوزه‌های قرآنی و ترویج مبانی قرآن در حوزه‌های ادبیاتی داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار