استاد حوزه و دانشگاه مطرح كرد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام سجاد(ع) سبک زندگی نبوی را در صحیفه سجادیه تبیین کردند و به وسیله دعا در اختیار همه مشتاقان قرار دادند.
کد خبر: ۵۹۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی ضمن تبریک سالروز ولادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار سال 61 هجری پس از واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) عهده‌دار مس‍‍ؤولیت امامت و زعامت شیعیان شدند.

وی خاطرنشان کرد: دوره امامت ایشان یکی از سخت‌ترین دورانی است که بر شیعه گذشته زیرا دستگاه اموی پس از واقعه عظیم کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان برنامه‌هایی برای مقابله با شیعیان و محو نام علی بن ابیطالب(ع) طراحی کرده بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام سجاد(ع) به عنوان بازمانده و سفیر کربلا پیام عاشورا را به همه عالم در دوران معاصر و طول تاریخ ابلاغ کردند گفت: این امام بزرگوار به شدت در فشارهای اجتماعی و سیاسی بودند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی فشار حاکمان اموی و دستگاه یزید بر امام سجاد(ع) وجود داشت و از طرفی دیگر نداشتن اقبال و توجه مردم نسبت به جایگاه رفیع امامت و ولایت بود. آنها نمی‌دانستند امام واسطه فیض، حجت خدا، قرآن ناطق، مبین و مفسر شریعت نبوی است.

سلطانی با بیان اینکه امام سجاد(ع) با وجود این فشارها کماکان مسؤولیت امامت خود را به طور شایسته انجام دادند گفت: نتیجه و ثمره دوره امامت امام سجاد(ع) بنای دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است. امام سجاد(ع) با زبان دعا معارف حقه شیعه را منتقل می‌کردند.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار با این راهکار در حالی که توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کردند وظیفه تبیینی خود را به سرانجام می‌رساندند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صحیفه سجادیه بهترین یادگار امام سجاد(ع) است گفت: امروز این کتاب را خواهر قرآن نامیده‌اند که به لحاظ فصاحت، بلاغت و معارف مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: یزید در مقابله با سبک زندگی اموری را بر جامعه اسلامی تحمیل می‌کرد و مسلمانان را از سبک زندگی نبوی دور کرده بود بنابراین امام سجاد(ع) سبک زندگی نبوی را در صحیفه سجادیه تبیین کردند و به وسیله دعا در اختیار همه مشتاقان قرار دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار