رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها در امر سلامت مردم نقش دارند، گفت: برخی نهادها در قم به وظیفه خود در این زمینه به خوبی عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۵۹۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: تحولی در عرصه سلامت مردم در راستای عدالت محوری در ارائه خدمات سلامت و بهداشت ایجاد شده و این هدف بزرگ طرح تحول سلامت بوده است.

وی بیان داشت: وزارت بهداشت می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ درصد خدمات سلامت و بهداشت جامعه را تأمین کند و مابقی آن برعهده نهادها و دستگاه‌های هر استان است و البته مردم نیز نقش بزرگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: متأسفانه آن گونه که شایسته بوده دستگاه‌ها و نهادهای قم نقش خود را در سلامت مردم ایفا نکرده‌اند. در صورتی که این مسئله به استانداران ابلاغ شده بود و باید به آن عمل می‌شد.

وی عنوان کرد: اگر مردم برای سلامت خود تلاش نکنند هر اندازه وزارت بهداشت بودجه برای این کار قرار دهد باز هم سلامت مردم تأمین نمی‌شود. خود مراقبتی مسئله‌ای است که باید مردم به آن توجه زیادی کنند.

ایرانی‌خواه ادامه داد: ما می‌توانیم با خودمراقبتی کمتر برای سلامت هزینه کرده و با افزایش طول عمر مفید نشاط را در جامعه شاهد باشیم و امید به زندگی را افزایش دهیم.

۳۰ درصد افراد بالای ۳۵ سال به فشار خون مبتلا هستند

وی افزود: انسان با افزایش سن به انواع بیماری‌های دیابت، سکته قلبی و مغزی و... دچار می‌شود اما ایده آل این است که انسان به این بیماری‌ها مبتلا نشود. در خود مراقبتی می‌توانیم به این مسائل توجه کنیم و کمتر به آن در پیری مبتلا شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: شعار وزارت بهداشت «هر ایرانی یک مراقبت سلامت» عنوان شده و این اهمیت موضوع را بیشتر نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد افراد بالای ۳۵ سال دارای فشار خون بالا هستند. اگر از همان ابتدا ما پیشگیری نکنیم به عوارض فشار خون از جمله بیماری‌های کلیوی و قلبی مبتلا می‌شویم.

سونامی سرطان در کشور درست نیست

ایرانی‌خواه ابراز کرد: این که می‌گویند در کشور به سونامی سرطان مبتلا شده‌ایم درست نیست و دلیل آن این است که سرطان بیش از گذشته طی چند سال اخیر صورت گرفته و افزایش عمر را شاهد بوده‌ایم وگرنه ما در سرطان از متوسط جهانی بیشتر نیستیم.

وی در پایان عنوان کرد: در سلامت و بهداشت مردم، آحاد جامعه، رسانه ملی و نهادهای مذهبی نقش مهمی دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار