نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: طرح تبدیل تالاب بهشت معصومه قم به «اکوپارک بهشت» با محوریت آموزش محیط زیست و حفاظت از حیات وحش در دست بررسی است.
کد خبر: ۵۹۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 23 April 2018

به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری در بازدید از تالاب بهشت معصومه که به مناسبت روز جهانی زمین پاک و به همراه مدیرکل و معاونان این اداره کل به انجام رسید، گفت: چالش‌ها و مشکلات محیط زیستی قم باید به خوبی شناسایی شده و با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات، بر اساس اولویت ها مورد رسیدگی قرار گرفته و راهکارهای دقیق و کارشناسی شده برای برطرف کردن مشکلات در این حوزه تدوین شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با معضلات محیط زیستی باید هدفمند و با برنامه حرکت کنیم، اظهار داشت: با توجه به بحران خشکسالی در سراسر کشور و در استان قم، همه نهادها و دستگاههای اجرایی باید تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی استان به ویژه معضل گرد و غبار به کار بگیرند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت مقابله با قانون شکنان و متخلفان محیط زیستی تأکید کرد و گفت: با حضور مسئولان در صحنه برای مقابله با متخلفان، مردم نیز از آنها حمایت خواهند کرد و امیدواریم میزان آلودگی واحدهای صنعتی در تمامی بخش‌های استان به حداقل برسد.

وی در پایان از بررسی طرح تبدیل تالاب بهشت معصومه به «اکوپارک بهشت» خبر داد و گفت: با توجه به ارزش‌ها و قابلیت‌های طبیعی و محیط زیستی این تالاب در حریم شهر قم، این اکوپارک می‌تواند با هدف ایجاد یک تفرجگاه بزرگ برون شهری برای ارائه آموزش‌های زیست محیطی و حمایت از حیات وحش با طراحی المان‌های طبیعت محور و سازه‌های همگن با طبیعت، محیطی پرنشاط برای جذب گردشگران و دوستداران طبیعت فراهم نماید.

محیط بانان قمی به جلیقه ضدگلوله مجهز شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: به منظور افزایش ضریب امنیتی محیط بانان در برخورد با متخلفان، محیط بانان قمی به جلیقه ضدگلوله و تجهیزات انفرادی مجهز شده اند.

تورج همتی با اشاره به اختصاص جلیقه ضدگلوله به محیط بانان سراسر کشور در سخنانی اظهار داشت: همزمان با روز جهانی زمین پاک، محیط بانان قمی نیز در راستای انجام بهتر وظایف خود در حفاظت از محیط زیست، به جلیقه ضدگلوله و تجهیزات انفرادی دیگر مجهز شدند.

وی با اشاره به خطرها و آسیب‌هایی که از سوی متخلفان و افراد سودجو متوجه محیط بانان شده و گاهی مورد تیراندازی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات و امکانات مناسب برای محیط بانان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید از سوی مسئولان امر به شدت مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای محیط بان سراسر کشور تصریح کرد: محیط بانان هویت و شناسنامه سازمان حفاظت محیط زیست بوده و باید حضوری فعال و جسورانه در زیستگاه های طبیعی و در برخورد با متخلفان داشته باشند و از وقوع هرگونه تخلف پیشگیری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار