استاد برجسته شعر آیینی:
یکی از اساتید برجسته شعر آیینی گفت: شاعران رسالت دارند تا معارف قرآنی را رصد کرده و آثار فاخری در قالب شعر خلق و ارائه کنند.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمد علی مجاهدی شامگاه دوشنبه در همایش بین المللی بینات، قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان که در تالار شهید آوینی قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان مکتب اسلام و تشییع از جمله وهابیت، شیعیان را به این مسئله محکوم می‌کنند که توجه لازم به قرآن کریم ندارند که البته بدین گونه نیست هر چند که می‌بایست تلاش جدی برای توجه بیشتر به قرآن کریم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: باید در عرصه شعر توحیدی گام‌های بلندی برداریم که در این زمینه اشعار الهام گرفته از معارف قرآن کریم می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

این شاعر پیشکسوت بیان داشت: قرآن کریم مضامین و معارف فراوانی دارد که در هر یک از آنان می‌توان ورود کرد و به زبان شعر در آورد.

وی تاکید کرد: شاعران رسالت دارند تا معارف قرانی را رصد کرده و آثار فاخری در قالب شعر خلق و ارایه کنند.

مجاهدی گفت: شعر مخاطبان زیادی دارد و اقشار مختلف از جمله علما و اهل علم از زبان شعر برای رساندن مفاهیم استفاده می‌کنند و باید توجه داشت که گاهی یک بیت شعر کار یک کتاب را می‌کند.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش بین المللی بنیات در حقیقت می‌تواند خرافه گویی‌های وهابیت در زمینه عدم توجه شیعیان به قرآن را کمرنگ کند چرا که ما امروز شاهد هستیم در مسابقات قرآنی ایران نه تنها قرائت، ‌ترتیل و تفسیر قرآن کریم مورد توجه قرار می‌گیرد بلکه مفاهیم قرآن در زبان شعر نیز مورد توجه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار