با مصوبه شورای اسلامی شهر قم
شهربازی جدیدی به‌زودی در محدوده بلوار پیامبر(ص) شهر قم احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید. این طرح با این شرط مورد تصویب قرارگرفته که 25 درصد از فضای احداثی به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری جهت فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده شود.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، سید ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار در چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: تعامل بین نهاد شهرداری با دستگاه‌های اجرایی استان در حال حاضر قابل‌مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

وی با تأکید بر برخی مشکلات پیش‌آمده در زمینهٔ تملکات در شهر قم افزود: باید تمام مباحث مربوط به تملکات که بیشتر یا کمتر از 3 میلیارد تومان است در کمیته تملکات شهرداری بررسی‌شده و تصمیم‌گیری‌های مقتضی در این زمینه گرفته شود.

قائم‌مقام شهردار با اشاره به بهبود نسبی معوقات فی‌مابین شهرداری قم با نهادهای دیگر استان گفت: رابطه و وضعیت اداری بین شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در سال‌های گذشته رابطه‌ای بسیار نامرتب و غیراصولی بوده و بدهی‌های فروانی از دهه‌های گذشته بین شهرداری با این دستگاه‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسانی داشته که امروز بخش قابل‌توجهی از این بدهی‌ها تسویه شده است.

معتمدی عنوان کرد: مباحث مربوط به املاک موقوفه با توجه به ماده 101 شهرداری در تمام نهادهای مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه در دست اجرا بوده و مباحث مربوط به تهاتر و توافقات در این زمینه کاملاً در حالت عادی و قانونی خود در دست اجرا و اقدام است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق مشترک و قانونی سازمان‌های دیگر در تهاتر و توافق با شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قیمت‌گذاری املاک موقوفه نیز مبحث قیمت‌گذاری در نهایت عدالت و انصاف صورت گرفته و در این زمینه حقوق شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه کاملاً رعایت می‌شود.

قائم‌مقام شهردار تأکید کرد: شهربازی جدیدی به‌زودی در محدوده بلوار پیامبر(ص) شهر قم احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید، در زمینهٔ احداث شهربازی مالکیت با شهرداری بوده و صرفاً امکان راه‌اندازی و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذارشده و هیچ‌گونه سندی در این زمینه منتقل نخواهد شد.

معتمدی با اشاره به برخی ویژگی‌های تعامل شهرداری و بخش خصوصی در احداث شهربازی جدید در شهر قم ابراز کرد: شهرداری قم در راه احداث و بهره‌برداری از این طرح از محل سود 10 درصد از فروش بلیت این مجموعه استفاده می‌کند.

عضو شورای شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز توافقنامه منعقده بین شهرداری قم و مالکین شخصی ادامه داد: با توجه به زیاد بودن مبلغ از مقدار مصوب مبحث متمم در این زمینه واردشده است.

محمود محرری با بیان اخذ مجوز واگذاری قطعه زمینی با یک کاربری مذهبی برای احداث مسجد با حفظ مالکیت شهرداری عنوان کرد: این طرح با این شرط مورد تصویب قرارگرفته که 25 درصد از فضای احداثی به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری جهت فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز متمم توافقنامه بین شهرداری قم و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد: در صورت استفاده از ظرفیت معوض در این زمینه شهرداری قم 2و نیم میلیارد تومان بدهکار می‌شد، در زمان صدور توافقنامه باید طلب معوق شهرداری از سازمان اوقاف و امور خیریه تسویه شود.

در این جلسه اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم در احداث و راه‌اندازی شهربازی معارفی در بلوک SW33 بلوار پیامبر اعظم به تصویب رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار