مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون رشد 9 درصدی آب را در استان شاهد بودیم و امسال پیش بینی مصرف 120 میلیون لیتر را در قم داریم.
کد خبر: ۵۹۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم،علی جان صادق پور با اشاره به مصرف آب استان قم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون رشد 9 درصدی آب را در استان شاهد بودیم و امسال پیش بینی مصرف 120 میلیون لیتر را در قم داریم، سرانه مصرف آب شهروندان این استان در طول یک شبانه روز، 155 لیتر است که این سرانه مصرف آب مطلوب نیست.

وی ادامه داد: استاندارد مصرف آب در اقلیم‌های مختلف متفاوت است، در استان قم باید سرانه مصرف آب هر شهروند حدود 80 لیتر در شبانه روز باشد، اما اکنون شهروندان قمی دو برابر این سرانه، آب مصرف می‌کنند. سرانه مصرف آب در مناطق یک و 6 شهر قم بیشتر از مناطق دیگر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: 90 درصد آبی که توسط این شرکت تامین می‌شود، در بخش خانگی مصرف و بقیه این آب در بخش صنعت مصرف می‌شود. باید تلاش کنیم که مقداری از آب مصرفی در بخش کشاورزی را به بخش صنعت اختصاص بدهیم، البته بدون این که سطح زیرکشت بخش کشاورزی را کاهش بدهیم.

صادق پور، اصلاح مصرف آب در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: عمدتا آب شرب در استان از سرشاخه‌های دز استفاده می‌شود، اما در فصل تابستان از منابع دیگر برای تامین آب شرب قم هم استفاده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای آبیاری فضای سبز شهر قم از پساب استفاده شود، همچنین استفاده از آب خاکستری در برخی از کاربری‌های این شهر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار