مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: در حال حاضر 60 درصد چاه های آب بخش کشاورزی استان از کنترل های هوشمند استفاده می کند.
کد خبر: ۵۹۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم،احمد حاجی حسینی مسگر بیان داشت: به منظور جلوگیری از برداشت غیر مجاز از چاه های استان، شرکت آب منطقه ای با همکاری شرکت توزیع برق، 60 درصد چاه های فعال در بخش کشاورزی قم را به سیستم کنتورهای فهام و هوشمند مجهز کرد.

وی ادامه داد: در بخش خدمات، صنعت و شرب نیز تعدادی کنتور هوشمند توسط خود مشترکین خریداری و نصب شده است که با تکمیل این فرآیند، امیدواریم تا پایان سال جاری همه چاه های برقی استان مجهز به کنتور شود.

به گفته وی، ساعت کارکرد چاه های بخش کشاورزی در تمام مناطق استان سه هزار ساعت در سال است و استفاده بیش از این میزان تخلف محسوب می شود.
2
هزار حلقه چاه مجاز در استان قم دارای پروانه بهره برداری است که تخلیه آب سالانه از آنها 500 میلیون متر مکعب می باشد؛ یک هزار حلقه از این چاه ها در بخش کشاورزی و یک هزار حلقه چاه دیگر نیز در سایر بخش ها از جمله صنعت، خدمات و شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

105 هزار هکتار از وسعت یک میلیون و 123 هزار هکتاری استان قم به اراضی کشاورزی اختصاص دارد.

 آب قنات های استان قم 50 درصد کاهش داشته است

حاجی حسینی مسگر همچنین با تشریح وضعیت قنات های استان قم، افزود: آبدهی قنات های استان در آماربرداری سراسری سال آبی 90-89 به طور میانگین 6.9 لیتر در ثانیه بود که این رقم در سال آبی 97-96 به 3.4 لیتر در ثانیه رسید که میزان 50 درصدی کاهش آبدهی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: متوسط آبدهی چشمه های استان نیز در سال 90-89، چهار دهم لیتر در ثانیه بوده که این میزان در سال آبی 97-96 به سه دهم لیتر در ثانیه رسیده و 25 درصد کاهش آبدهی داشته است.

براساس آخرین اطلاعات موجود، قم دارای یک هزار و 571 دهنه چشمه و 877 چشمه قنات می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار