رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر در مراسم پیاده‌روی حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران به مناسبت نیمه شعبان حضور پیدا کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون نفر در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمد رضا وطن خواه ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: این ستاد مردمی در قم و مشهد فعالیت رویکرد مهدوی به فعالیت می‌پردازد، بخشی از رویکرد را در موضوع فرهنگ عمومی گذاشتیم چون دشمن بر فرهنگ عمومی نظیر بدحجابی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: دشمن مردم را ترویج می‌کند در فرهنگ عمومی موضوعات دینی را کمرنگ کنند، در بحث غدیر رویکرد مهدوی را پیش گرفتیم و در این زمینه برنامه‌های مناسبی نظیر پیاده روی مردمی از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران برگزار شد که سال گذشته 100 هزار نفر حضور داشتند.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی افزود: بحث درختکاری را با رویکرد مهدوی پیش گرفتیم و امسال در 16 شهر این اقدام انجام شد، انسان منتظر باید حرکت و اقدام کند و هرچند دعا جایگاه ویژه ای دارد اماباید درکنارآن بر اساس برنامه امام زمان(عج) گام بردارد.

وطن‌خواه تصریح کرد: در برنامه ای که درباره پس از ظهور امام زمان(عج) آمده است زمین آباد می‌شود و کسی که می خواد منتظرانه اقدام کند باید درخت بکارد و با این رویکرد آغاز کردیم و گروه‌های مختلفی هم کمک کردند.

وی عنوان کرد: در زمینه نیمه شعبان سه سال فعال بودیم و امسال چهارمین سال است و تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های مردمی را با الگوگیری از اربعین سیدالشهدا(ع) فعال کنیم.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی بیان کرد: در امتداد اربعین باید مردم را منتظرظهور صاحب الزمان (عج) کنیم و اجتماع بزرگ چند میلیون نفر داشته باشیم، اقدامی که شروع کردیم اینکه از گروه‌های مردمی برای مسیر حرم حضرت معصومه (عج) تا جمکران دعوت کردیم و سال نخست 6 ایستگاه صلواتی در این مسیر ایجاد شد.

وطن خواه گفت: سال دوم 20 ایستگاه و پارسال نیز 120 ایستگاه در حدفاصل حرم حضرت معصومه (س) تا جمکران فعالیت کردند که به لطف امام زمان (عج) از شهرهای مختلف حضور داشتند و این 120 ایستگاه بیش از 300 غرفه داشتند و 480 هزار غذا توزیع کردند و 1 میلیون و 200 هزار نوشیدنی نظیر شربت و آب بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: سال گذشته 300 هزار لیترآب بین ایستگاه‌ها توزیع شد و 550 خادم در ستادها کمک کردند و 8 هزار قالب یخ توزیع شد و همچنین اسکان خادم‌هایی که از شهرهای دیگر به قم آمدند نیز انجام شد.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با بیان اینکه در مراسم پیاده روی نیمه شعبان امسال به مدت سه روز حدود 150 روحانی کار تبلیغی انجام می‌دهند و 550 نفر خادم نیز حضور دارند، خاطر نشان کرد: سال گذشته 700 هزار نفر در مراسم پیاده روی حد فاصل حرم حضرت معصومه (س) تا جمکران حضور پیدا کردند که پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون نفر در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار