آیت الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: قرآن راه و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد که اگر بشر در این صراط حرکت کند به مقصد می‌رسد اما متأسفانه بشر امروز از قرآن و دیانت دور است.
کد خبر: ۵۹۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: رسول خدا(ص) خود نیز دلیلی بر برهان هستند و آثار و برکات ایشان مانند قرآن کریم که بعد از گذشت ۱۴ قرن هنوز حرف‌های تازه‌ای برای بشر دارد بیانگر این مطلب است.

وی افزود: همان طور که در برهان صدیقین، خود مسئله می‌تواند برهانی برای وجود خداوند باشد و نیازی به مقدمات ندارد وجود رسول خدا نیز از این نظر مانند برهان صدیقین است و نیازی به مقدمات ندارد.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه تمام ویژگی‌هایی که نور حسی دارد، قرآن که نوری معنوی است نیز دارد، تصریح کرد: سرعت، وابستگی انسان و جانداران به آن، از بین برنده موجودات زیان آور و روشن کننده راه از ویژگی‌های نور حسی است.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها در قرآن نیز وجود دارد، تصریح کرد: قرآن همانند نور حسی در اندک زمانی با سرعت توانست تمدن آن زمان را از ‌بین ببرد و این قرآن نیز مایه حیات است و با جهل و تمام مفاسد اخلاقی مبارزه می‌کند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه خدمتی که قرآن به جهان بشریت کرده هیچ کتابی نکرده است، توضیح داد: قرآن راه و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد که اگر بشر در این صراط حرکت کند به مقصد می‌رسد اما متأسفانه بشر امروز از قرآن و دیانت دور است.

وی مطرح کرد: برای فهم قرآن علوم مختلفی ایجاد شده و همین ادبیات زبان عرب نیز برای فهم قرآن است و در حقیقت قرآن توانسته معارف و فرهنگی را ایجاد کند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه بشر برای رسیدن به سعادت باید به قرآن توجه کند، گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب خود قرآن را در متن بشریت وارد کرد.

وی با بیان اینکه امروزه حافظان قرآن در کشور بسیار هستند به گونه‌ای که فقط در قم ۳ هزار حافظ قرآن وجود دارد، افزود: نباید به قرائت و حفظ قرآن بسنده شود بلکه باید این‌ها مقدمه‌ای برای فهم قرآن شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار