معاون آموزش و پرورش:
معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی آینده، این استان با کمبود یک هزار و 700 معلم در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه است.
کد خبر: ۵۹۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم،علی محمدی افزود: یک هزار و 400 معلم در مقطع ابتدایی و 300 معلم نیز در سایر مقاطع تحصیلی کمبود داریم.

وی اضافه کرد: با وجود این کمبودها تلاش می کنیم از طریق جذب نیروی انسانی به روش های مختلف، سطح کیفی فعالیت های آموزشی همچنان رو به رشد باشد و خللی در امور آموزشی مدارس ایجاد نشود.

وی با بیان این که در سال جاری 800 نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، تصریح کرد: به دلیل عدم تعادل بین بازنشسته و جذب نیرو، در سال های پیش رو از نظر وضعیت نیروی انسانی سال های سختی در پیش است.

محمدی اضافه کرد: آموزش و پرورش قم در سال تحصیلی آینده برای جبران کمبود نیروی انسانی، 783 نیروی حق التدریس رسمی، 67 سرباز معلم، 300 تن از طریق خرید خدمات آموزشی، 303 تن از طریق جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و تعدادی نیز با آزمون استخدامی جذب می کند.

در استان قم 14 هزار و 428 نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی آینده، 14 هزار و 512 دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان اضافه می شوند.

وی اضافه کرد: امسال نظام3-3-6 به مرحله نهایی می رسد و با توجه به این که از سال 1391 هر سال یک پایه به نظام آموزشی اضافه شده است، پایه دوازدهم به صورت کامل استقرار پیدا می کند.

معاون آموزش و پرورش قم تصریح کرد: اضافه شدن این تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، باعث می شود کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیشتر شود و از سوی دیگر کلاس، کارگاه آموزشی و امکانات بیشتری نیز نیاز است.

به گفته وی، اگر میانگین هر کلاس درس 30 دانش آموز باشد، در سال تحصیلی آینده به 483 کلاس درس و 48 مدرسه نیاز داریم که باید برای رفع این مشکل تدابیر لازم اتخاذ گردد.

در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار