معاون استاندار قم با انتقاد از جولان کالاهای چینی در بازارهای استان قم گفت: بیش از ۵۰ درصد از سوغات مسافران استان قم را کالاهای چینی تشکل داده است.
کد خبر: ۵۹۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استاندی برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از کالاهای داخلی باید در سبد خرید زائرین و مسافران شهر قم وارد شود.

وی با انتقاد از جولان کالاهای چینی در بازارهای استان قم افزود: کالاهای چینی بخش اعظمی از محصولات بازارهای شهر قم را تشکیل داده است، بیش از 50 درصد از سوغات مسافران استان قم را کالاهای چینی تشکل داده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم واردات بی‌رویه کالا به استان قم را عامل و مانع مهم در عدم رونق تولیدات داخلی دانست و گفت: مسیر ورود کانال‌های خارجی به قم کاملاً روشن است بنابراین نهادهای نظارتی باید تمهیدات لازم در این زمینه را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه از پیشرفته‌ترین کالاها تا پیش‌پاافتاده‌ترین کالاهای مصرفی استان قم از کشور چین وارد می‌شود که بسیار نگران‌کننده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای اقامتی استان تأکید کرد: در زمینهٔ گردشگری اولویت با طرح‌های نیمه‌تمام است اما در حال حاضر نیز بسیاری از واحدهای گردشگری نمی‌توانند ظرفیت تخت‌های خود را پرکنند.

مهرداد غضنفری با تأکید بر ضرورت ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه محصولات و صنایع‌دستی در شهر قم ابراز کرد: ایجاد بازارچه دائمی از وظایف ذاتی شهرداری‌هاست که برای رونق صنایع‌دستی و گردشگری استان باید در مناطق مناسب شهری دایر و برپا شود.

وی ادامه داد: مبحث ایجاد بازارچه صنایع‌دستی باید در کارگروه اقتصادی استان بررسی و شرایط احداث آن هر چه زودتر نهایی شود چراکه ظرفیت صنایع‌دستی و مشاغل خانگی استان قم بسیار زیاد اما ناشناخته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: عرضه تولیدات خانگی و محصولات حاصل از توانمندسازی خانواده‌های مددجو از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های اقتصادی این بازارچه‌ها می‌تواند باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار