رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در استان قم ۳۳ درصد تعصب و میل به خرید و استفاده از کالاهای ملی وجود دارد.
کد خبر: ۵۹۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال استان در سال جاری برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات پیرامون رونق تولید و اشتغال استان قم افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که در شعار سال جاری در استان قم مطرح است مبحث بازار فروش و مشکلات موجود در این زمینه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مشکلات کلی تولید و اشتغال را مورد توجه قرار داد و گفت: در مجموع مشکلات ساختاری مانند واردات کالاهای مشابه خارجی، ضعف صادرات و عدم بازاریابی مناسب ازجمله مهم‌ترین مشکلات رونق تولید در استان قم است.

سیجانی با اشاره به مهم‌ترین عوامل عدم استقبال از تسهیلات ویژه نوسازی و بازسازی واحدهای فرسوده تأکید کرد: در مسئله بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده به دلیل نرخ بالای تسهیلات و سود 18 درصد استقبال خاصی از این طرح در استان قم نشده است.

وی با انتقاد از عدم استقبال واحدهای تولیدی و صنعتی استان از دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی در سال 96 خاطرنشان کرد: در سال 96، 130 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته‌شده بود که تحقق کامل این مهم در استان اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در سال 97، 250 واحد تولیدی و صنعتی استان قم برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی در نظر گرفته‌شده‌اند، صنایع مربوط به صنعت کفش، سنگ، سوهان، چوب و مبلمان و صنایع ازجمله مهم‌ترین واحدهای در نظر گرفته‌شده برای این منظور هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات و موانع فروش تولیدات داخلی عنوان کرد: عدم فرهنگ‌سازی مناسب، چالش‌های ذهنی مدیران و شهروندان، قیمت تمام‌شده محصولات، ضعف تولید رقابتی و قاچاق کالا ازجمله مهم‌ترین چالش‌های پیش روی استان در مسئله رونق تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: تعصب نسبت به خرید کالای ایرانی و داخلی حلال بسیاری از مشکلات پیش روی استان در مسئله تولید است، تغییرات ذهنیت درباره کالای ایرانی باید از بین رفته و تمایل و میل به استفاده از کالاهای ملی افزایش پیدا کند.

سیجانی با اشاره به آمارها و نظرسنجی‌های صورت گرفته در زمینهٔ میزان استفاده از کالاهای تولید داخلی تأکید کرد: در استان قم 33 درصد تعصب و میل به خرید و استفاده از کالاهای ملی وجود دارد، باید تعصب استفاده از کالای ایرانی به بیش از 75 درصد برسد تا روند رونق تولید و فروش کالای ایرانی در کشور در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کاهش قیمت تمام‌شده کالاها و افزایش کیفیت و رقابت‌پذیری دو اولویت مهم استانی در مسئله تولید است، افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی از اتفاقات خوب استان در سال‌های گذشته بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 130 میلیارد تومان برای بهبود صادرات واحدهای صادراتی کشور در نظر گرفته‌شده که باید استان قم نیز سهم و اعتبارات لازم در این بخش را به‌درستی جذب کند.

سیجانی با تأکید بر نقش ارزنده شهرداری در رونق تولید و فروش تولیدات داخلی ابراز کرد: شهرداری قم در زمینهٔ رونق تولید و افزایش فعالیت‌های اقتصادی نقش ویژه‌ای داشته که امید می‌رود تعامل بین واحدهای اقتصادی و شهرداری قم در سال جاری بیشتر از سال‌های گذشته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار