مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی بهجت(ره) روز چهارشنبه با حضور جمعی از فضلا، طلاب، دانشجویان و استادان در سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، در این مراسم پس از پخش کلیپی از سخنان آیت الله بهجت، فرزند آن مرحوم طی سخنانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و عرفانی پدر بزرگوارش اظهار داشت: خودسازی و تهذیب نفس بارزترین خصوصیت آن عالم زاهد و پرهیزکار بود.

حجت الاسلام علی بهجت افزود: این عالم فرزانه از دوران قبل از بلوغ در مسیر رشد و ارتقاء اخلاقی خود قدم گذاشت.

وی، تواضع و فروتنی را نیز از جمله سیره فردی آن مرحوم برشمرد و گفت: آیت الله بهجت ضمن پرهیز از غرور و تکبر در عین این که همگان را به رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی توصیه می نمود، ولی در محیط خانه به کسی برای انجام کاری امر نمی کرد.

بهجت با اشاره به تلاش ها و دغدغه های آن فقیه فرزانه برای اعتلا و عظمت مکتب تشیع افزود: امروز روحانیت و حوزه های علمیه در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارند.

آیت الله محمد تقی بهجت از عرفای نامدار و مراجع تقلید سرشناس شیعه در دوم شهریور 1295 در فومن از توابع گیلان به دنیا آمد و در 27 اردیبهشت ماه سال 88 بر اثر عارضه قلبی در قم به دیدار حق شتافت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار