رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم:
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم گفت: تعداد ۱۹۳۹ نفر دانش آموز استثنایی در مدارس قم تحصیل می کنند.
کد خبر: ۵۹۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم،احمد آقامیری با اشاره به وضعیت تحصیل دانش آموزان در مدارس استثنایی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹۳۹ نفر دانش آموز استثنایی در مدارس قم تحصیل می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم افزود: این تعداد دانش آموز در ۳۳مدرسه و۲۰۳ کلاس درس مشغول به تحصیل می باشند.

وی بیان کرد: در این میان ۱۴۸۷نفر از دانش اموزان استثنایی در مدرسه خاص و ۴۶۱نفر در مدارس عادی به صورت تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

آقامیری خاطرنشان کرد: از ۱۹۳۹ نفر دانش آموزان استثنایی در مدارس خاص تعداد ۴۲۹با آسیب شنوایی و ۱۱۳با آسیب بینایی و ۲۰۵ با آسیب حرکتی و ۴۵ نفر اتیسم و۱۱۴۷ نفر آسیب ذهنی مواجه اند.

وی تصریح کرد: از ۴۶۱نفر دانش اموز استثنایی که به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند تعداد ۲۵۳ با آسیب شنوایی و ۷۳ با آسیب بینایی و ۱۱۷ نفر آسیب حرکتی و ۱۸ نفر طیف اختلال خفیف اتیسم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم بیان کرد: مدارس به تفکیک گرایش نیز 4 مدرسه ناشنوا و 1 مورد نابینا و 2 مدرسه جسمی و حرکتی و ۲ مدرسه اوتیسم۲ و 19 مدرسه کم توان ذهنی و 4 مدرسه مشکلات ویژه یادگیری می باشند.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه توانمندیهای دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از دوم تا دهم اردیبهشت ماه در سالن رویش واقع در خیابان جواد الائمه ،خیابان پاسداران غربی ،خیابان صبا از ساعت ۸ الی 13 برقراراست.

آقامیری عنوان کرد:این دانش آموزان استثنایی هنر خود را در قالب قالب خیاطی ،طراحی،باغبانی،کار با چوب،تعمیر وسایل خانگی، گرافیک، کار با نمد، دوخت ملزومات مربوط به سیسمونی و آشپز خانه و... در معرض دید عموم قرار داده اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار