مسئول گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 300 تن در مناطق محروم روستایی استان از نظر بیماری های دهان و دندان توسط اعضای این گروه جهادی معاینه رایگان شدند.
کد خبر: ۵۹۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم،محمدرضا استاد شریف افزود: هفتم تا دهم فروردین ماه امسال گروه جهادی سفیران سلامت به روستای قمرود از توابع بخش مرکزی اعزام شدند و نسبت به معاینه ساکنان روستا از نظر بیماری های دهان و دندان اقدام نمودند.

بخش مرکزی یکی از بخش‌ های پنجگانه قم و دارای 2 دهستان قمرود و قنوات است.

وی اضافه کرد: یکی از مدارس قمرود به عنوان درمانگاه صحرایی دندانپزشکی تجهیز شد و 6 واحد دندانپزشکی فعال که شامل تخت، دستگاه کمپرسور و ساکشن می باشد، در این درمانگاه مستقر شد.

وی ادامه داد: 2 کلینیک سیار دندانپزشکی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شده است و یک اتاق رادیولوژی و یک اتاق استریل نیز آماده شد و مورد استفاده قرار گرفت.

استاد شریف با بیان این که در این طرح، ترمیم، عصب کشی، کشیدن دندان و جرم گیری صورت گرفت، بیان کرد: ابتدا بیماران در اتاق پزشک معاینه و در صورت وجود مشکل، به مراحل تخصصی ارجاع داده می شدند.

وی افزود: از 300 نفری که در این اردوی جهادی مورد معاینه قرار گرفتند، 253 مورد کشیدن دندان، 169 مورد ترمیم، 19 مورد عصب کشی، 157 مورد رادیوگرافی، 72 مورد ارائه خدمات دندانپزشکی به اطفال و 300 مورد نیز اهداء خمیردندان، مسواک و نخ دندان بود.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی افرادی که مورد معاینه قرار گرفتند، نداشتن آموزش رعایت بهداشت دهان و دندان بود که با برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان و مادران، سعی شد آموزش های لازم به مخاطبان ارائه شود.

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: این اردو 2 بار نیز در شهریورماه سال گذشته به مدت سه روز در روستای قمرود و سه روز نیز در روستاهای مشک باد، سیدآباد و باقرآباد بخش قنوات برپا شد و در مجموع 160 تن معاینه شدند.

گروه جهادی سفیران سلامت فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است؛ اعضای این گروه را پزشکان و دانشجویان پزشکی تشکیل می دهند که در مناطق محروم قم فعالیت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار