افتتاح فروشگاه دائمی عرضه سوهان قم در نیویورک
مديرعامل شركت شهرك های صنعتی قم از افتتاح فروشگاه دائمی برای عرضه ی سوهان قم در ایام نیمه شعبان در شهر نیویورک خبر داد. در سال ۹۶ علی‌رغم تمام مشکلات موجود در زمینهٔ استاندارد محصولات غذایی بیش از ۱۲ تن سوهان به آمریکا و اروپا صادرشده است.
کد خبر: ۵۹۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم، امیر طیبی نژاد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تجهیز زیرساخت‌های موردنیاز شهرک‌های صنعتی ازجمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

وی با تأکید بر مراحل نهایی تجهیز و بهره‌مندی شهرک‌های صنعتی استان از زیرساخت‌های لازم گفت: عملیات گازرسانی به میزان 100 هزار مترمربع در شهرک صنعتی شکوهیه به همراه عملیات گازرسانی به میزان 100 هزار مترمربع در شهرک الغدیر در سال جاری نهایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان گفت: 197 هکتار واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران کشوری در شهرک‌های صنعتی قم ازجمله توفیقات استان قم در سال 96 بوده است.

طیبی نژاد با تأکید بر لزوم دیده شدن مشوق و امتیازات لازم برای سرمایه‌گذاری در شهر قم عنوان کرد: باید مشوق‌ها و امتیازات لازم برای سرمایه گذران در نظر گرفته شود تا روند تولید و رونق اقتصادی استان در مسیر منطقی و طبیعی خود قرار گیرد.

وی ظرفیت بالای استان در صنعت چوب و مبلمان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در استان قم بیش از 40 هزار نفر در صنایع و واحدهای مرتبط با چوب مشغول به کار هستند، 60 درصد از نیازهای مبلمان کشور از طریق تولیدات استان قم تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با انتقاد از عدم ارزش‌افزوده در زمینهٔ چوب و مبلمان خاطرنشان کرد: عدم ارزش‌افزوده‌های لازم در زمینهٔ مبل و چوب از نقاط منفی استان در سال‌های اخیر بوده که این جایگاه با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر وضعیت مناسب‌تری به خود گرفته است.

طیبی نژاد ادامه داد: در بخش تولید باید کیفیت کالاها درشان و منزلت شهروندان قمی باشد که رسیدن به این مرتبه تا حدودی نیازمند رصد و پایش کالاهای تولیدی در حین تولید است.

وی با تأکید بر حجم زیاد هزینه‌های جانبی تولید در استان قم ابراز کرد: باید اعتبارات ویژه‌ای برای افزایش کیفیت تولید در نظر گرفته شود و برخی مشکلات جانبی مانند هزینه‌های نهادهای نظارتی، بیمه و غیره را تا حد امکان کاهش داد، با مشکلاتی که در زمینهٔ تولید استان ایجادشده امروز اصولاً قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی استان قابل‌رقابت با کالاهای خارجی را ندارد.

طیبی نژاد گفت: خوشه پوشاک و خوشه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دو ظرفیت بزرگ استان در مسائل اقتصادی و تولیدی بوده که باید در سال جاری با قدرت ویژه‌ای تقویت و حمایت شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تأکید کرد: در سال گذشته علی‌رغم تمام مشکلات در زمینهٔ استاندارد محصولات غذایی بیش از 12 تن سوهان به امریکا و اروپا صادر کرده است، فروشگاه دائمی عرضه سوهان قم به‌زودی در شهر نیویورک افتتاح می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا حاج محمودان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
فعلا که با برجام اعصاب ترامپ سوهان کاری شده انشا اله با خوردن سوهان شیرین سر عقل بیاید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار