استاندار قم:
استاندار قم لازمه جلب اعتماد مردم و حمایت از کالای ایرانی را افزایش کیفیت دانست و گفت: استاندارد کالاهای تولید قم با 25 درصد افزایش به 75 درصد ارتقا یافت.
کد خبر: ۵۹۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸ 26 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: تمام تلاش مجموعه استان قم، ارتقای سطح کیفی و بهبود استانداردهای تولید این استان است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به حرکت کشور در مسیر خشکسالی، بر مدیریت منابع آبی در استان قم تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت خشکسالی که کشور با آن مواجه است و احتمال قریب به یقین گرفتار شدن استان با کم آبی، کارگروه سازگاری با کم آبی در کشور و استان ها شکل گرفته است.

وی با بیان این که راهکارهای سازگاری با کم آبی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد گفت: استفاده درست از منابع آبی و کاهش مصرف آب نیازمند فرهنگ سازی است.

فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: باید به موازات ترویج مصرف کالای ایرانی، به دنبال ارتقای کیفیت تولید داخل بود.

رضا سیار با تاکید بر این که ارتقای کیفیت به عنوان مقدمه حمایت از کالای ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: باید با ارتقای استانداردها زمینه را برای ارائه کالای باکیفیت فراهم کرد.

وی ضرورت تغییر نگاه مردم به کیفیت کالاهای ایرانی را ضروری دانست و افزود: برخی کالاهای واحدهای تولیدی استان قم از چنان استانداردی برخوردار است که تمام تولیدات آن به کشورهای اروپایی صادر می شود که این نشان از ظرفیت های گسترده صنعتی این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با بیان این که فرهنگ سازی مهمترین اصل در حمایت از کالای ایرانی است افزود: حمایت از کالای ایرانی از جمله موضوع های مهم در تحقق شعار سال است که هیات اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی استان به منظور فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی، 16 برنامه پیشنهاد داده است.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

سید موسی حسینی کاشانی گفت: جریان سازی فرهنگی برای استفاده از کالای ایرانی از طریق تبلیغات شهری، منع خرید کالای خارجی از محل بودجه های داخلی، برگزاری نمایشگاه معرفی دستاوردهای محصولات فرهنگی با هدف معرفی کالای ایرانی، افزایش یارانه برای خرید کتاب با موضوع کالای ایرانی، تهیه فیلم های کوتاه با موضوع حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی از طریق نشریات محلی، فرهنگ سازی با استفاده از متون دینی و همچنین ایجاد فرهنگ مطالبه گری با استفاده از ظرفیت رسانه های استان برای استفاده از کالای ایرانی از جمله برنامه های پیشنهادی است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت طلاب حوزه علیمه و تبلیغ، اختصاص موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان یک از موضوع های نمایشگاه های قم، استفاده از متون درسی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان در قالب جشنواره و مسابقات درون مدرسه ای، بهره گیری از ظرفیت فرهنگی و هنری مساجد، نمایشگاه تولیدات داخلی و نیز استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و تشکل های مردم نهاد از جمله برنامه هایی است که برای حمایت از کالای ایرانی در شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شده است.

وی در ادامه، شورای فرهنگ عمومی استان قم را یکی از شوراهای فعال کشور دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی قم از نظر نظم در تشکیل جلسات، تعداد مصوبات و پیگیری برای اجرا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شورای فرهنگ عمومی برتر کشور انتخاب شد.

حسینی کاشانی، تعداد جلسات شورای فرهنگ عمومی قم در سال 96 را 11 جلسه با 45 مصوبه اعلام کرد و گفت: از 45 مصوبه شورای فرهنگی عمومی قم، 36 مصوبه اجرایی و 9 مصوبه تاکیدی بود که از این تعداد 30 درصد مصوبات اجرایی، 35 درصد در حال اجرا و 30 درصد هم عملیاتی نشده است.

در این جلسه لوح تقدیر و تندیس ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم به خاطر حمایت های ایشان برای برگزاری پنجمین نمایشگاه کتاب دین که اواخر سال گذشته در مصلای قم برگزار شد، اهدا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار