تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: از روز گذشته مراسم‌های جشن به مناسب ایام شعبان در مسجد مقدس جمکران آغاز شد، قرار است ۸۵۰۰ نفر که ۷ هزار خادم افتخاری به همراه هزار نیروی خدماتی هستند برای ایام نیمه شعبان به زائران خدمت کنند.
کد خبر: ۵۹۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسن رحیمیان در صد و شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات ساختمان اداری آستان حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: مراسم نیمه شعبان باید جنبه مردمی داشته باشد و یکی از این موضوعات ایجاد ایستگاه‌های صلواتی است که از 5 ایستگاه شروع شد و سال گذشته 110 ایستگاه در مسجد جمکران برپا شد.

وی افزود: از روز گذشته مراسم‌های جشن به مناسب ایام شعبان در مسجد مقدس جمکران آغاز شد، قرار است 8500 نفر شامل 7 هزار خادم افتخاری به همراه هزار نیروی خدماتی برای ایام نیمه شعبان به زائران خدمت کنند.

تولیت مسجد جمکران تصریح کرد: مراسم نیمه شعبان پس از مراسم اربعین حسینی به عنوان مانور بزرگ تشیع شناخته می‌شود که تلاش می‌کنیم این مراسم معنوی به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

رحیمیان افزود: اداره کل اوقاف قم در راستای برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان اقدامات بسیاری مناسبی انجام داده است و در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه نیز همکاری‌های خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه باید در عمل کالای ایرانی مورد حمایت باشد، تصریح کرد: اینکه در همه جا گفته شود باید از کالای داخلی حمایت شود اما دراتوبان‌های تهران بیلبوردهای تبلیغاتی عکس کالای را تبلیغ می‌کنند اقدام درستی نیست.

رحیمیان خاطر نشان کرد: در شهرکرد کارخانه‌ای در زمینه تولید چادرمشکی احداث شده و در حال فعالیت است اما متاسفانه کارخانه در حال ورشکسته‌شدن است و چادر از کره جنوبی و ژاپن وارد می‌شود که این واردات بی‌رویه کمر تولید کننده داخلی را شکسته است.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: با واردات جنس مشابهه خارجی و جنس‌های درجه سه چینی کارخانه‌های کشور و تولیدکننده‌ها ورشکست شدند، اگر در مقام عمل و اجرا به کالای داخلی و حمایت ازآن توجه نشود موفق نمی‌شویم.

وی ادامه داد: این که چوب بستنی و غذای سگ و گربه از خارج وارد می‌شود مایه تأسف است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با برندهای خارجی در زمینه‌های مختلف به ارائه محصول می‌پردازند و گران‌ترین مغازه‌های که اجاره داده می‌شود برای اجناس خارجی است و در مقابل شعار حمایت از اجناس داخلی داده می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از شروطی که با فروشگاه‌های مسجد مقدس جمکران گذاشته شده این است که بایدفقط کالای ایرانی ارائه دهند تا به این وسیله بتوان به ترویج و حمایت از کالای ایرانی بپردازیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار