وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار شغل اولی در کشور ایجادشده که متأسفانه دراین‌بین تعدیل نیرو نیز صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۹۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم، علی ربیعی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به کارگران در جامعه اظهار داشت: به خاطر شرایط حاکم بر جامعه کارگران از اقشار پایین‌دست و مستضعف جامعه بوده که باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای بهبود وضعیت آن‌ها صورت گیرد.

وی جامعه کارگری را جامعه‌ای متدین دانست و افزود:جامعه کارگری ما همواره جامعه‌ای متدینی بوده که کمک‌های دینی فکری و فرهنگی فراوانی به جامعه ارائه داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اهداف وزارتخانه در دولت یازدهم و دوازدهم خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم هدف وزارتخانه بر این بوده که خود را در قبال مردم خادم قلمداد کرده و هیچ‌گاه اجازه ندهد تا جایگاه بین خادم و مخدوم در کشور عوض شود.

وی با ابراز تأسف از شرایط کار و تعدیل نیروهای کارگری تصریح کرد:رکورد اقتصادی در کشور که از سال‌های گذشته شروع‌شده آثار شوم خود را در کشور نشان داده که تعدیل نیرو در برخی واحدهای تولیدی و صنعتی ازجمله آن‌ها است.

ربیعی از ایجاد 700 هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 700 هزار شغل اولی در کشور ایجادشده که متأسفانه دراین‌بین تعدیل نیرو نیز صورت گرفته است.

وی افزایش قدرت خرید و بهبود زندگی اجتماعی را مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های کاری وزارتخانه در سال‌های گذشته دانست و افزود: هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ سنگین است که با حقوق کارگری و بازنشستگی نمی‌توان آن را به‌درستی اداره کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه وزارت خانه را بر درمان آسیب‌های اجتماعی موردتوجه قرارداد و عنوان کرد:مبحث آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار و فرزندان طلاق ازجمله اقدامات و محورهای فعالیت‌های این وزارتخانه است که بر مبنای آن میزان دریافتی ماهیانه آن‌ها بالغ‌بر 4 درصد در سال‌های گذشته افزایش پیداکرده است.

وی شعار وزارتخانه را "باز کردن گره‌های کوچک" اعلام کرد و گفت: باز کردن گره‌های کوچک شعار سال وزارتخانه است زیرا با باز شدن این گره‌های کوچک کارهای بزرگی را در کشور رقم خواهد خورد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار