معاون فرهنگی ورزش و جوانان قم:
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون 2 هزار و 500 زوج متقاضی طلاق دراین استان دوره های آموزشی مهارت های زندگانی را فراگرفتند.
کد خبر: ۵۹۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم، علی پارسانیا روز پنجشنبه در همایش تولد دوباره عشق در فرهنگسرای جوان قم اظهار داشت: 11 دوره آموزشی چهار ساعته برای این تعداد متقاضی طلاق برگزار شد.

وی افزود: این دوره ها با همکاری دادگستری قم برنامه ریزی و در حال اجراست تا با برگزاری آن ، زوج ها از طلاق منصرف شوند.

وی با بیان این که ارائه آموزش مدیریت دانش و رفتار در زوج ها باید با جدیت پیگری شود گفت: باید دوره های آموزشی در راستای توانمندسازی زوج ها و کاهش اختلافات زندگی صورت گیرد تا شاهد تحکیم بنیان های خانواده شویم.

وی ادامه داد: طبق گزارش دادگاه خانواده در قم، برگزاری این دوره های آموزشی ،36 درصد از آمار ثبت طلاق را کاهش داده است.

پارسانیا از اجرای طرح پنج ساله دوره آموزشی ویژه زوج های جوان خبر داد و گفت: در این طرح کارت عضویت برای زوج ها صادر می شود تا بتوانند از خدمات مشاوره ای و آموزشی در قالب مهارت های زندگی بهره مند شوند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد آمار طلاق ها در پنج سال اول زندگی ثبت شده است که برای کاهش این آمار نیازمند آموزش های بلند مدت هستیم.

یازدهمین همایش تولد دوباره عشق با رویکرد مدیریت دانش و‌توانمندی سازی زوج های متقاضی طلاق با همکاری دادگستری در قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار