معاون وزیر ورزش:
معاون امورساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اجباری شدن دوره های آموزشی پیش از ازدواج را در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرده ایم در صورت تایید، تبدیل به قانون می شود.
کد خبر: ۵۹۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم،محمد مهدی تندگویان روز پنجشنبه درهمایش 'تولد دوباره عشق' در فرهنگسرای جوان قم اظهار داشت: در صورتی که برگزاری این دوره ها قانونی شود نقش مهمی در تحکیم بنیان های خانواده در سراسر کشور دارد.

وی افزود: با امکاناتی که داریم درصدد هستیم تا دوره های آموزشی پیش از ازدواج به رسمیت شناخته شود و به صورت رایگان خدمات آموزشی را ارائه کند.

وی با بیان این که دوره های آموزشی پیش از ازدواج به صورت تقریبی در همه استان ها انجام می شود، گفت: در این دوره ها کتاب های آموزشی و مهارتی و لوح های فشرده دراختیار زوج ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه جوانان و موضوع های خانواده با مسائل نوپدید روبرو هستیم که باید آموزش ها گسترش پیدا کند تا سطح فرهنگ و دانش زوج های جوان را در استحکام بنیان های خانواده ارتقا بخشیم.

تندگویان با اشاره به این که تا پایان دولت دوازدهم باید 800 مرکز مشاوره ازدواج در سراسر کشور فعال کنیم گفت: طی سه سال گذشته 200 مرکز با فعالیت سازمان های مردم نهاد خدمات مشاوره ای و آموزشی به زوج ها ارائه می کردند که این روند ادامه دارد.

معاون امورساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: همچنین 200 مرکز دیگر در نوبت دریافت مجوز است.

وی با تاکید بر این که 10 درصد آمار طلاق جوانان کاهش یافته است گفت: این آمار نشانگر تاثیر برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای در سراسر کشور است.

تندگویان افزود: برای توسعه مراکز مشاوره ای تسهیلات کم بهره از صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان در نظر گرفته شده است تا به متقاضیان و سازمان های مردم نهاد در این حوزه ارائه شود.

وی با بیان این که بر روی دوره آموزشی زوج های در آستانه طلاق قم پایش صورت می گیرد گفت: الگوی خوبی در استان قم با هماهنگی دادگستری ارائه شده است که باید بررسی بر روی آن انجام شود تا در صورت تاثیرگذار بودن با همکاری وزارت دادگستری در سطح کشور اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دوره های آموزشی پیش از طلاق در بعضی از استان ها در حال اجراست که باید با هماهنگی نهادهای مربوطه به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

یازدهمین همایش تولد دوباره عشق با رویکرد مدیریت دانش و‌توانمندی سازی زوج های متقاضی طلاق با همکاری دادگستری در قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار