ربیعی خبر داد؛
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش‌های حمایتی اقدامات خوبی صورت گرفته و ۷ هزار میلیارد تومان برای از بین بردن فقر در جامعه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۹۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم، علی ربیعی عصر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله جوادی آملی گفت: مسئولیت کاهش طلاق و اعتیاد و مسائل مربوط به کار و کارگران در حوزه اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه علت آسیب‌های اجتماعی دلایل سنتی فقر و بیکاری نیست بلکه نابسامانی‌های فکری و تعارضات ذهنی است، گفت: امروز در راستای کنترل این مسائل اجتماعی گام‌هایی برداشته شد و امیدواریم ادامه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای از بین بردن فقر اختصاص یافته است و در بخش‌های حمایتی کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یتیمانی که هیچ سرپرستی ندارند برای آن‌ها اشتغال تضمین شده را دنبال می‌کنیم و امیدواریم از ظرفیت مردمی و خیرین در این عرصه استفاده شود.

ربیعی افزود: در حوزه فعالیت‌های اشتغال برخی‌ درباره آمار تردید دارند و این در حالی است که ما در این زمینه حقیقت را می‌گوییم و سالانه ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم.

عده‌ای کار را فقط در استخدام می‌دانند

وی ادامه داد: نگرانی ما بر روی کیفیت شغل است که بخش‌هایی به وجود آمده که کیفیت لازم را ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه کار فرهنگ بدی در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه عده‌ای کار را فقط در استخدام می‌دانند.

وی ابراز داشت: ۱۷۰ هزار کودک از تحصیل بازمانده شناسایی شدند که این افراد مورد پیگیری واقع شدند.

ربیعی گفت: در این دوره از تعارضات بین کارگر و کارفرما کاهش یافته است و تشکل‌های کارگری امروز فعالیت خوبی دارند.

وی افزود: امروز اعتمادی که بین کارگران و دولت است کمتر دوره‌ای سراغ داشتیم و کارگران سال‌ها دریافتی آن‌ها ۶۷ درصد از تورم کمتر بود که این روند اصلاح شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار