مدیرکل ورزش و جوانان :
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: 17 هزار و 800 زوج در این استان طی سه سال گذشته دوره های آموزشی ازدواج را گذراندند.
کد خبر: ۵۹۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم، حسن عابدی روز پنجشنبه در همایش' تولد دوباره عشق' در فرهنگسرای جوان اظهار داشت: این دوره های ویژه زوج ها هر هفته به مدت چهار ساعت با حضور استادان مجرب در حوزه تحکیم بنیان های خانواده برگزار می شود.

وی ادامه داد: در پایان هر دوره زوج ها به پرسش و پاسخ در خصوص مدیریت دانش و نحوه ارتباط و رفتار درست عاطفی در خانواده می پردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: طبق توافق دوره های آموزشی با همکاری بانک های استان قم، قبل از اعطای تسهیلات ازدواج به زوج ها صورت می گیرد متقاضیان برای شرکت در این دوره ها می توانند با دبیرخانه زندگی پایدار به شماره 36564710 تماس حاصل کرده تا زمان برگزاری دوره آموزشی اعلام شود.

وی با تاکید بر این که ارتقای سطح دانش و آگاهی زوج ها یکی از راهکارهای کاهش آمار طلاق در استان است گفت: دوره های پیش از ازدواج با هدف پیشگیری از رویکرد طلاق در استان و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ها اجرایی می شود تا با آموزش کوتاه مدت نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

عابدی گفت: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی آﻣﻮزشی فرهنگی و اجتماعی ﭘﻴﺶ از ازدواج نقش مهمی در نحوه ارﺗﺒﺎط زﻧﺎﺷﻮﻳﻰ، ﺣـﻞ ﺗﻌﺎرض ها ، رﺿﺎﻳﺖ از ﻧﻈﺮ ﻣﺎﻟﻰ، اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ، رواﺑﻂ ﺑﺴﺘﮕﺎن و دوﺳﺘﺎن، ﻧﻘﺶ ﻫﺎی ﺑﺮاﺑـﺮی زن و ﻣﺮد و ﺟﻬﺖ ﮔﻴﺮی ﻣﺬﻫﺒﻰ دارد که باید گسترش آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که 3 سازمان مردم نهاد جوانان به موضوع خانواده و ازدواج می پردازند گفت: این سازمان ها با برگزاری دوره های مشاوره ای و آموزشی به مسائل مختلف از جمله آﮔﺎﻫﻲ از ﻣﺴﺎﻳﻞ ﺟﻨﺴﻲ، آﮔﺎﻫﻲ از ﻣﻬﺎرت هﺎی زﻧﺪﮔﻲ، آﮔـﺎﻫﻲ از ﻣﺴـﺎﻳﻞ روان ﺷـﻨﺎﺧﺘﻲ و ﻣﻬﺎرت های ارﺗﺒـﺎﻃﻲ می پردازند.

در حال حاضر در استان قم 37 سازمان مردم نهاد جوان با 10 هزار عضو فعال است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم خاطر نشان کرد: نیازمند طراحی برنامه های بلند مدت و ارائه مهارت های زندگی در قالب سیاست گذاری های صحیح اجتماعی به زوج های جوان هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار