امام‌ جمعه قم:
اروپائیان آن روز که برجام امضا شد از ما امتیاز گرفتند و امروز نیز به دنبال امتیاز گرفتن هستند، طبق اعلام مسؤولان به صراحت اعلام می‌کنیم اگر آمریکا از برجام خارج شود، ما از برجام خارج شده و از ان پی تی هم خارج خواهیم شد.
کد خبر: ۵۹۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 27 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در خصوص امر به معروف و اهمیت آن در جامعه اسلامی عنوان کرد: امر معروف در جامعه موجب عزت و سربلندی و سعادت می گردد.

امام‌ جمعه قم افزود: هدف از امر به معروف ترویج اخلاق دینی در جامعه است چرا که داشتن اخلاق خوب در جامعه عزت‌آفرین است.

وی تصریح کرد: انسان بدون اخلاق به ذلت و نابودی کشیده می شود به همین جهت باید در گفتار و رفتار خود در جامعه توجه ویژه ای به رعایت اخلاق داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه مومنین باید نحوه برخوردشان بر اساس اخلاق اسلامی باشد و زبان و اعمال خود را کنترل کنند.

وی با گرامیداشت اعیاد شعبان خاطرنشان کرد: نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) را در پیش داریم؛ برخی از افراد آرزو دارند که از یاران حضرت مهدی(عج) باشند؛ افراد منتظر باید بسترهای ظهور منجی را فراهم کنند و تقوا و رعایت اخلاق دینی لازمه این بسترسازی است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: مهدویت منحصر به شیعه و مسلمانان نیست بلکه همه ادیان در این عرصه پژوهش و تحقیق می کنند.

وی افزود: همچنین سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را در پیش داریم که نشان دهنده جایگاه جوانان در جامعه دینی و رویدادهای بزرگ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانان ما در دوران دفاع مقدس و عرصه های انقلابی ثابت کردند که پیرو اهل بیت(ع) و حضرت علی اکبر(ع) هستند.

وی اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) فرزند امام حسین(ع) و فدایی مسیر حق شد ایشان هیچ باکی از مرگ نداشت.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به روز کارگر بیان کرد: رسول خدا(ص) دست کارگر را می‌بوسید و این نشان می دهد چه جایگاهی برای کار و کارگر در اسلام وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رابطه کارگر و کارفرما رابطه حاکم و محکوم نیست بلکه یک رابطه اخلاقی و دینی است تا حرکت اقتصادی ما بر اساس آنچه ترسیم‌شده ادامه یابد.

امام‌ جمعه قم عنوان کرد: امیدواریم کارگران کشور با تلاش خود در جهت ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند در سال حمایت از کالای ایرانی در معنای واقعی شاهد افزایش کیفیت کالاها باشند تا چشم جامعه به خارج از مرزها دوخته نشود.

آیت الله حسینی بوشهری پیرامون برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز گفت: از 84 کشور در این مسابقات بی نظیر شرکت کردند و مسابقات با حضور 300 شخصیت قرآنی برگزار شد.

وی در مورد رویدادهای جهانی یادآور شد: اروپایی ها و آمریکایی ها تقسیم کار کردند و به دنبال گرفتن امتیاز در خصوص منطقه و برنامه موشکی از ایران می باشند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آمریکا در رابطه با برجام به دنبال باج خواهی است؛ متاسفانه آن ها پس از امضای برجام گامی در اجرای آن برنداشتند.

وی عنوان کرد: ترامپ اعلام کرد که روز 23 اردیبهشت‌ ماه زمان تعیین شده برای تصمیم‌گیری در رابطه با برجام است، در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران هم از برجام و هم از ان پی تی خارج می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار