امام جمعه قم:
باید به کارآفرین‌ها در جامعه بیشتر توجه کرد بعضی از سودجویانی که تولید داخل را با مارک خارجی به مردم ارائه می‌دهند باید بدانند این کار بزرگ‌ترین خیانت به مردم و کشور است. استفاده از کالای ایرانی باید به خوبی ترویج شود، فروش کالای ایرانی با مارک خارجی خیانت به تولید و توسعه کشور است.
کد خبر: ۶۰۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 04 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تاکید بر ضرورت توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: معرفی و تشویق کارآفرینان در رسانه ملی کار با ارزشی است و اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه قم افزود: این کار می تواند به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد؛ باید به تشویق کارآفرینان و تولید کنندگان پرداخت، همچنین استفاده از کالاهای ایرانی نیز باید در کشور ترویج شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای سودجو کالای داخلی را با مارک خارجی به فروش می رسانند؛ در حالی که استفاده از کالای ایرانی باید به خوبی ترویج شود در این راستا فروش کالای ایرانی با مارک خارجی خیانت به تولید و توسعه کشور است.

کشوری که ادعای مهد تمدن دارد، کارگران را قلع و قمع کرد

آیت الله سعیدی با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: در این روز در برخی از کشورها مانند ترکیه و فرانسه شاهد برخورد پلیس با کارگران معترض بودیم.

وی بیان کرد: در این تظاهرات دولت فرانسه که مهد آزادی است کارگران را قلع و قمع کرد و معترضان را به خاک و خون کشید.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: روز 12 اردیبهشت سالروز بزرگداشت مقام معلم بود که آن را گرامی می داریم؛ معلم نخستین تعلیم دهنده انسان بعد از پدر و مادر و فردی تمدن ساز است که سرنوشت افراد را تغییر می‌دهد.؟

آیت الله سعیدی گفت: دست توانای معلمان در سرنوشت جامعه بسیار دخیل است؛ معلمان در طول تاریخ حق بزرگی بر گردن بشریت دارند.

وی افزود: روز معلم یادآور شخصیت استاد مطهری است که با ابزار منطق و استدلال به افشاگری خط نفاق پرداخت و با تبیین اسلام ناب محمدی مورد کینه دشمنان قرار گرفت و به شهادت رسید.

امام جمعه قم عنوان کرد: در هفته نکوداشت مساجد به سر می بریم، مسجد در فرهنگ اسلامی از لحاظ تنوع کارکرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی،نهادی کم‌ نظیر و بزرگ است از این رو باید نسبت به تکریم مساجد تلاش کنیم.

کتاب زینت بخش دلهاست

وی بیان کرد: مهم ترین رویداد فرهنگی در این ایام برپایی نمایشگاه کتاب است که 31 سال از عمر آن می گذرد؛ کتاب دارای ارزش زیادی است و نباید زینت بخش خانه ها و کتابخانه‌ها باشد بلکه باید زینت بخش دل ها گردد.

آیت الله سعیدی یادآور شد: روز سرباز گمنام را تبریک می‌گوییم؛ از جمله ماموریت‌های وزارت اطلاعات می توان به مبارزه با تروریسم و تامین امنیت، مقابله با توطئه‌های ضد انسانی دشمنان در حوزه جنگ نرم ، مقابله با گروه‌ها و فرقه‌ها، مقابله با مفاسد اقتصادی واجتماعی و...اشاره کرد.

انتظار یک فرهنگ است

امام جمعه قم در خصوص بزرگداشت نیمه شعبان نیز خاطرنشان کرد: انتظار فرج یک شعار نیست بلکه یک فرهنگ است که شیعیان باید بدان جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: در روایات از شیعیان خواسته شده است که منتظر فرج امام زمان(عج) و تشکیل حکومت جهانی باشند.

آیت الله سعیدی گفت: حکومتی که برخی از شاخصه های آن حاکمیت دین، حاکمیت مومنین و صالحین ، حاکمیت عدل و قسط ، تکمیل عقل و اخلاق مردم ، برچیده شدن فقر، بی نیازی مردم و گسترش عمران و آبادانی و بهداشت خواهد بود.

وی عنوان کرد: امیدواریم که جشن‌ها و موکب‌ها مقدمه ای باشد که کام امام عصر(عج) را شیرین کنیم؛ با توجه به اینکه 1110 سال از میلاد امام زمان (عج) می‌گذرد او روزی خواهد آمد و ندای اناء بقیه الله را از کنار کعبه خواهیم شنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا حاج محمودان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
خیانت به خارجی هم هست که با کالای نا مرغوب ابرویش را می برند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار