مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: 100 خانه هلال در نقاط مختلف این استان فعال است که با استفاده از افراد آموزش دیده محلی، خدمات مورد نیاز مردم را در کمترین زمان ارائه می دهد.
کد خبر: ۶۰۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 11 May 2018

به گزارش تابناک قم، محمد گلفشان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: توسعه ارائه خدمات منطقه محور با استفاده از ظرفیت خانه های هلال، در دستور کار هلال احمر استان قرار دارد، چراکه این کار باعث کاهش آسیب های ناشی از حوادث و بلای طبیعی می شود.

وی بیان کرد: به طور معمول مهمترین بخش کمک های امدادی به حادثه دیدگان را کسانی ارائه می دهند که در دقایق ابتدایی حادثه در منطقه حضور دارند و در همین رابطه خانه های هلال قم نقش موثری در کاهش آمار آسیب دیدگان حوادث استان از جمله در جریان سیل روزهای اخیر داشته اند.

طی روزهای اخیر به دلیل بارش های شدید بهاری و جاری شدن سریع آب بر روی زمین، برخی از مناطق استان قم از جمله روستاهای بخش کهک شاهد وقوع سیل بود.

وی با اشاره به این که مردم باید نسبت به فراگیری آموزش های امداد و نجات هلال احمر، اهتمام لازم را داشته باشند، ادامه داد: این آموزش ها به صورت رایگان در مراکز زیرنظر هلال احمر استان ارائه می شود و علاقه مندان می توانند در دوره های مختلف آن شرکت کنند.

گلفشان گفت: هلال احمر قم در زمینه های دیگری از جمله ساماندهی اوقات فراغت جوانان استان نیز فعالیت های گسترده ای انجام داده و در همین رابطه مقام نخست را در میان سایر دستگاه ها به دست آورده است.

وی بیان کرد: هلال احمر قم علاوه بر فعالیت های جاری خود، طرح های گسترده را برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران به عمل می آورد که از آن جمله می توان به اجرای طرح خدمت رسانی ایام عید نوروز و جشن نیمه شعبان اشاره کرد.

وی ادامه داد: خدمت به جانبازان و معلولان استان برای استفاده از اندام های مصنوعی، از دیگر فعالیت های مهم هلال احمر قم است که با استفاده از ظرفیت توانبخشی این مجموعه انجام می شود.

وی گفت: هلال احمر نهادی مردمی است که به صورت داوطلبانه به آسیب دیدگان و نیازمندان خدمات مورد نیازشان را ارائه می دهد و در همین رابطه این نهاد بیش از 370 میلیارد تومان از محل اعتبارات خود و کمک های مردم به زلزله زدگان غرب کشور کمک کرد.

زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه 96، با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

امروز به مناسبت هفته هلال احمر طرح رقابت درخدمت با حضور مسئولان و اعضای جمعیت هلال احمر استان در مصلای قدس شهر قم برگزار و به درخواست های مردم در این حوزه پاسخ لازم داده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار