رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم :
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در استان 85 درصد است، در حالی که ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در مشهد نصف این عدد است، البته بیشتر زائرین در استان قم، زائرین عبوری هستند که حداکثر 24 ساعت در این استان اقامت دارند
کد خبر: ۶۰۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 12 May 2018

به گزارش تابناک قم،سید حسن رضوی با اشاره به لزوم توجه به بخش گردشگری استان قم اظهار کرد: کار زیادی در این بخش باقی مانده است و هنوز در بخش گردشگری استان قم در ابتدای کار قرار داریم.

وی ادامه داد: احداث هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری در استان قم طی سال‌های اخیر نسبت به یک دهه گذشته رشد زیادی داشت، اما اگر همه دستگاه‌های استان با هم همراه می‌بودند و برنامه مدونی برای بخش گردشگری می‌داشتند، بهتر از این می‌توانستند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان، عمل کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در استان 85 درصد است، در حالی که ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در مشهد نصف این عدد است، البته بیشتر زائرین در استان قم، زائرین عبوری هستند که حداکثر 24 ساعت در این استان اقامت دارند.

رضوی با اشاره به وضعیت اماکن اقامتی در استان قم اظهار کرد: این استان هنوز یک هتل پنج ستاره ندارد، در حالی که این هتل مورد نیاز بسیاری از زائرین خارجی است و آن‌ها به دلیل نبودن هتل پنج ستاره در شهر قم، کمتر از یک روز در این شهر اقامت دارند و برای اقامت در هتل پنج ستاره به شهر تهران می‌روند.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های بخش گردشگری در استان قم تکمیل شود، البته باید در این بخش به گونه ای سرمایه گذاری صورت بگیرد که توجیه اقتصادی داشته باشد، تاکنون براساس آمارها، هتل سازی در استان قم توجیه اقتصادی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم خاطرنشان کرد: بخش گردشگری در بخش‌های این استان همچون کهک و دستجرد نسبت به گذشته تفاوت زیادی کرده و امکانات جدیدی در این بخش‌ها به وجود آمده است، البته مردم استان قم عمدتا در روزهای تعطیل به بخش‌های این استان سفر می‌کنند و این بخش‌ها در بقیه روزها میزبان گردشگرانی از بقیه استان‌ها هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار