مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم نخستین استان کشور از نظر تراکم دانش‌آموزان در شهر است در حالی که تراکم دانش‌آموزی در سایر استان‌ها به‌صورت پراکنده است.
کد خبر: ۶۰۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 12 May 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر شنبه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه در استان قم حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تعداد دانش‌آموزان در سال‌های آینده با ۱۰ هزار نفر افزایش به حدود ۲۵۰ هزار نفر خواهد رسید که البته ۹۰ درصد از این افزایش در دوره اول ابتدایی است.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد دانش‌آموزان رضایت‌بخش است گفت: یکی از مشکلاتی که در استان قم با آن مواجه هستیم تراکم بالای دانش‌آموزان است، به‌گونه‌ای که استان قم نخستین استان کشور از نظر تراکم دانش‌آموزان در شهر است در حالی که تراکم دانش‌آموزی در سایر استان‌ها به‌صورت پراکنده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: از حدود ۲۴۰ هزار دانش‌آموزی که در استان قم مشغول تحصیل هستند، حدود ۲۳۵ هزار دانش‌آموز در شهر متمرکز شده‌اند و همین مسئله موجب پدید آمدن مشکلاتی در زمینه مدیریت و سازمان‌دهی نیروی انسانی شده است.

وی با اشاره به انتظارات و کمک‌های مردم و والدین به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم که به مدارس به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان توجه بیشتری داشته باشند و برای آموزش بهتر به مدارس کمک کنند چراکه بدون تردید پیشنهادها و مشاوره‌های والدین بسیار موثر و مفید است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه در سال ۹۲ - ۹۳ استان قم سی و دومین استان کشور در نوسازی و بهسازی مدارس بود گفت: باتوجه به تراکم دانش‌آموزان، فضای آموزشی بسیار کمی در استان قم وجود دارد البته در حال حاضر با کمک خیرین و مسؤولان به رتبه ۲۲ کشوری از نظر فضای آموزشی رسیدیم اما همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و بیش از ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنم تا سال ۱۴۰۱ تعداد دانش‌آموزان استان به ۳۰۰ هزار نفر برسد و به همین دلیل همه مسئولان استان تلاش می‌کنند تا با افزایش فضای آموزشی، مشکلی برای تحصیل دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان استان قم اظهار کرد: دانش آموزان قمی در مسابقه قرآن، عترت و نماز رتبه نخست کشور را کسب کردند، در جشنواره خوارزمی نیز موفق بوده‌اند و همچنین رتبه چهارم و پنجم کنکور سراسری را به دست آورده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار