مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر:
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: از مهم ترین پروژه‌های این سازمان در سال جاری، پیگیری نوسازی میدان میوه و تره بار شهید مطهری است که در همین راستا بحث‌های حقوقی و مالکیتی این میدان آغاز شده است.
کد خبر: ۶۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 12 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، علیرضا خاکی با اشاره به پروژه‌های سال 97 این سازمان اظهار کرد: امسال در این سازمان به دنبال پروژه‌های بازسازی و نوسازی هستیم، یعنی ورود به بلوک‌هایی که ظرفیت تعریف پروژه‌های مسکونی و مقیاس شهری را داشته باشند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سال جاری، به جریان انداختن و پیگیری پروژه میدان میوه و تره بار شهید مطهری است، بحث‌های حقوقی و مالکیتی این میدان را از سال گذشته با همراهی و هماهنگی با آستان مقدس حضرت معصومه(س) شروع کردیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: میدان میوه و تره بار گستردگی زیادی دارد و بخشی از تملک این میدان باقی مانده که شهرداری قم تملک این بخش را بر عهده گرفته است، برای بازسازی واحدهای مسکونی و خدمات شهری در میدان میوه و تره بار، اقداماتی را خواهیم داشت.

خاکی با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم برای میدان میوه و تره بار اظهار کرد: از این میدان تا حرم حضرت معصومه(س) 10 دقیقه به صورت پیاده فاصله است، به دنبال آماده کردن بستر مناسب در میدان میوه و تره بار برای ورود سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای اقامتی، تجاری و خدماتی برای زائرین است.

وی ادامه داد: ایجاد ایستگاه مرکزی متروی شهر قم و مراکز شهری در طرح نوسازی میدان میوه و تره بار پیش بینی شده است، همچنین امکان ایجاد واحدهای مسکونی در لایه دوم پروژه این میدان وجود دارد تا زائرینی که به دنبال اماکن مسکونی در شهر قم برای سکونت غیر دائم هستند، در آن واحدها سکونت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: یک سری ردیف‌های بودجه در بودجه‌های شهرداری‌های مناطق هشتگانه برای پروژه‌های نوسازی و بازسازی پیش بینی شده است که به دنبال تخصیص این ردیف بودجه‌ها هستیم، از جمله این پروژه‌ها احداث فضای سبز در کنار مساجد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار