معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه یکی از آفت‌ها در زمینه مدیریت، عدم مشورت گرفتن از نخبگان است گفت: برخی از مدیران از این کار می‌ترسند، چون فکر می‌کنند که با این مشورت گرفتن عرصه را بر خودشان تنگ خواهند کرد.
کد خبر: ۶۰۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 13 May 2018

به گزارش تابناک قم، احد جمالی ظهر امروز در کارگاه آموزشی منطقه یک کشوری آینده پژوهشی و نقش سازمان‌های مردم نهاد در جلب مشارکت مدنی از منظر اسلام که در سالن جلسات هتل استقلال برگزار شد با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم‌ نهاد اظهار کرد: فعالیت این سازمان‌های مردمی موجب تحقق جمهوریت نظام جمهوری اسلامی می‌شود، در جایی که مشارکت مردم باشد، موفقیت بیشتری را کسب می‌کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی، مردم است، یک سری از حکومت‌ها پایگاه مردمی دارند و چنین حکومت‌هایی می‌توانند در خصوص استقلال خود سخن بگویند، اما حکومت‌هایی که پایگاه مردمی ندارند به کشورهای خارجی تکیه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: بحث کادرسازی در سازمان‌های مردم نهاد اهمیت زیادی دارد و این سازمان‌ها باید به دنبال تربیت مدیر باشند. یکی از آفات مدیریت این است که تصور می‌کنیم اگر کسانی در کنارمان پرورش یابد، جایی برای ما نمی‌ماند، در حالی که باید به سرمایه‌های انسانی نگاه ملی داشته باشیم.

جمالی با اشاره به لزوم داشتن همت بلند در مدیریت اظهار کرد: مدیریت ما باید در راستای جهانی شدن باشد، نمی‌توانیم که جزیره ای زندگی کنیم، بایستی با جهان ارتباط داشته باشیم و بنابراین باید جهانی فکر کنیم، بایستی بپذیریم که استراتژی غالب در این زمینه استراتژی تعامل است.

وی ادامه داد: تحولات اجتماعی، فناوری و سیاسی در جهان اثراتی هم بر روی ما می‌گذارد و به همین دلیل نباید از مدیریت تغییر بترسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: خداوند انسان را به گونه ای آفریده است که هر کدام از اعضای بدن انسان ماموریتی دارند و مدیریت نیز این گونه است و شاهد پیچیده شدن مسائل اجتماع هستیم.

جمالی تنوع در خلقت خداوند را حکمت آمیز دانست و تصریح کرد: یکی از آفت‌ها در زمینه مدیریت، عدم مشورت گرفتن از نخبگان است. برخی از مدیران از این کار می‌ترسند، چون فکر می‌کنند که با این مشورت گرفتن عرصه را بر خودشان تنگ خواهند کرد.

وی ادامه داد: باید حتما از نخبگان جامعه و صاحب نظران در سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود و اعضای این سازمان‌ها براساس نوع دوستی عمل می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: باید تنوع را بپذیریم، در تنوع زیبایی است، در وحدت کثرت پذیرفته است، باید جهانی بیندیشیم و منطقه ای عمل کنیم.

جمالی دسترسی به فضای مجازی را راحت دانست و تصریح کرد: از طریق این فضا می‌توانیم ببینیم که کشورهای دیگر به خصوص کشورهای پیشرفته در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد چگونه عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یک بلای خانمان سوز است و در صورت غفلت از آن، اعتیاد سرمایه‌های کشور را از بین می‌برد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار