مدیرکل هواشناسی استان قم مطرح کرد
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: سامانه پیش بینی سیل در کل کشور تنها در استان قم وجود دارد و کارشناسان هواشناسی استان با استفاده از این سامانه، وقوع سیل را در قم پیش بینی می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم،یحیی زارع با اشاره به وقوع سیل در استان قم اظهار کرد: در فصل بهار در بخش‌هایی از استان سیل اتفاق افتاد، این به دلیل بارش رگباری در استان قم بود که به صورت سیل آسا در استان بارید.

وی ادامه داد: با توجه به بارش رگباری در استان قم در فصل بهار احتمال دارد که شاهد وقوع سیل در استان در آینده باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: وقوع سیل در استان در سال جاری تلفات جانی نداشت، هواشناسی استان اطلاعات در زمینه سیل را به موقع به دستگاه‌های امدادی داده و این دستگاه‌ها به صورت صحیح عمل کردند.

زارع با اشاره به استقرار سامانه پیش بینی سیل در استان قم اظهار کرد: این سامانه در کل کشور تنها در استان قم وجود دارد و کارشناسان هواشناسی استان با استفاده از سامانه، وقوع سیل را در قم پیش بینی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی پروژه احداث مرکز تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم از حدود 6 سال پیش آغاز شد، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم برای احداث این پروژه تاکنون پروژه مرکز تحقیقات هواشناسی استان قم تکمیل نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار