ورکشاپ آموزشی "چاپ دستی" به روش سیلک اسکرین ویژه دانشجویان و هنرمندان قمی برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، ورکشاپ آموزشی چاپ دستی به روش سیلک اسکرین ویژه دانشجویان و هنرمندان قمی در نگارخانه شهید کلهری دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی دانشجویان رشته‌های هنر دانشگاه‌های قم،طراحی لباس، پزشکی، هنرهای تجسمی،گرافیک،نقاشی و عکاسی حضور داشتندو استاد سلمانی چاپ دستی را به دانشجویان آموزش داد.

شیوه‌های آشنایی با وسایل چاپ، آموزش راه اندازی کارگاه، آموزش آشنایی با وسایل چاپ وشرایط راه اندازی کارگاه و آشنایی با محیط کار بیرون با تیراژهای بالا از جمله بخش‌های آموزشی این کارگاه بود.

همچنین آموزش نوردهی کلیشه، انتقال طرح بر کلیشه و روتوش که اگر کلیشه خراب شد چه اقدامی انجام شود وآموزش چاپ و اینکه هررنگی حلالش چی هست و هر رنگی مخصوص چه نوع پایه ای است در این کارگاه توسط خانم سلمانی استاد هنر به دانشجویان آموزش داده شد.

اداره کل فنی و حرفه‌ای با تخصیص وام از هنرمندان قمی حمایت کند

مریم سلمانی در این ورکشاپ آموزشی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه‌های هنر قم وجود دارد این است که امکانات چاپخانه بسیار کم است در صورتی که هزینه این امکانات بسیار ارزان قیمت است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از دانشجویان رشته‌های هنر افزود: اگر امکانات وجود داشته باشد دانشجویان استعدادهای خود را به منصه ظهور می‌رسانند و در بازار کار مشغول فعالیت شوند.

استاد دانشگاه علمی و کاربردی قم تصریح کرد: از آنجایی که تخصص چاپ سیلک اسکرین یکی از هنرهای با درآمد مناسب است اگر امکانات در اختیار دانشجویان رشته هنر قرار بگیرد آینده شغلی آن‌ها تأمین می‌شود.

سلمانی ادامه داد: اداره کل فنی و حرفه ای برای بسیاری از مشاغل خانگی وام تخصیص داده است اما برای این حرفه هنری وامی تعلق نگرفته است در حالی که این هنر قابلیت این را دارد که در خانه انجام شود و جز مشاغل خانگی محسوب شود.

استاد دانشگاه علمی و کاربردی قم با بیان اینکه هنر را باید آموزش داد و همه از آن بهره مند شوند،افزود: متاسفانه مشکلی که در رشته‌های هنرهای تجسمی وجود دارد این است که هنر در بند هنرمند قرار می‌گیرد و فقط برای نمایش در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که اساتید رشته‌های هنری آن چه را که آموختند به راحتی در اختیار هنرمندان نسل جدید قرار بدهند و دغدغه و مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

سلمانی بابیان اینکه هنرمندان قمی استعدادهای بسیار خوبی دارند که نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند خاطرنشان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم باید با تخصیص وام از هنرمندان چاپ دستی استان قم حمایت کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار